Re: Odp: Odp: Paradoks wieku XXI - rozpoczyna sie jednak 1.1.2000

Autor: Expert (expert_at_priv1.onet.pl)
Data: Thu 25 Nov 1999 - 19:07:23 MET

Radosław Tatarczak wrote:

> Dziwne pytanie zadales, czy odpowiedz na nie nie wynika z tego co pisalem?.
A myslisz ze wtedy byl internet i czytali co pisales ?

> Nie rozumiesz w czym problem tkwi, twoje wywody sa poprawne, ale to ze roku
> zerowego nie bylo to ustalenie z kalendarza julianskiego. Oni wtedy nie
> znali pojecie zera
Alez zero bylo niepotrzebne jako symbol.
Symbol zera byl obecny zawsze.
Brak wody w studni = wody wyschla = iloasc wody = 0
Aby zrobic kreske na skali nie potrzeba znac zera.

(jak juz mowilem to dopiero 8 wiek ne) wiec ustalili
> arbitralnie ze Chrystus urodzil sie w nocy z -1 na 1 rok i roku zerowego nie
> ma.
Alez to jest bledne.
Rok -1 to jest pierwszy rok BC , czy p.n.e.
ale faktycznie to byl kolejny rok w historii ziemi.

Kalendarz gregorianski ma identycznie. To ze roku zerowego nie bylo ma
> uzasadnienie historyczne, ale jesli nie wierzysz w to co pisze zapraszam do
> skontaktowania sie z historykiem.
Alez wszystko mylisz.
Nie ma roku zerowego, ale jest punkt zero na skali czasu.
Tak jak jest punkt zero na linjijce co nie oznacza ze jest/byl zerowy
centymetr.
KPW
O to jest punkt
a rok z def. = 365 dni/lub przestepny = z def czas obiegu ziemi wokol
slonca.

Ale punkt 0 na skali czasu jest, byl i zawsze bedzie.

Twoje wywody sa poprawne matematycznie ale
> historycznnie niestety sa falszywe.
???
Te o pieniadzach tez ?

Powtorze to jeszcze raz -roku zerowego
> nie bylo z przyczyn historyczno-naukowych (gdyby w Europie znano zero przed
> ne wtedy mialbys racje)
Puste wiadro zawiera 0 wody, o czym wiedziano.
Mam kalendarze chinskie i tam jest inna interpretacja.
Poza tym problem jest typu czy 0 jest liczba naturalna
czy njie i czy zatem moze byc liczba porzadkowa czy nie.