Re: Odp: Odp: Paradoks wieku XXI - rozpoczyna sie jednak 1.1.2000

Autor: [hk] (nobody_at_nowhere.com)
Data: Thu 25 Nov 1999 - 20:13:02 MET

Expert wrote:
> Symbol zera byl obecny zawsze.
> Brak wody w studni = wody wyschla = iloasc wody = 0
> Aby zrobic kreske na skali nie potrzeba znac zera.

> Puste wiadro zawiera 0 wody, o czym wiedziano.
> Mam kalendarze chinskie i tam jest inna interpretacja.
> Poza tym problem jest typu czy 0 jest liczba naturalna
> czy njie i czy zatem moze byc liczba porzadkowa czy nie.

ehhhhhhhhhh
mozeby tak przeniesc dyskusje na pl.listerv.chomor-l ?

W MATEMATYCE RZYMIAN NIE BYLO ZERA - TAK SAMO JAK W MATEMATYCE
BABLIONCZYKOW.
ZERO PRZYSZLO DO NAS ZE WSCHODU (INDIE) WRAZ Z LICZBAMI ARABSKIMI DUZO
POZNIEJ PO NARODZINACH CHRYSTUSA.
oni potrafili rozwinac zaawansowana matematyke (bablionczycy) bez
znajomosci zera.
mieli skomplikowane wzory na to, co w naszej matematyce (z zerem) jest
banalem.

ale co tu tlumaczyc...

ooops! caps-lock mi sie zacial :)))

--