Re: czestotliwosc odswierzania

Autor: Lukasz Bajonski <lukasz_at_grafinet.com.pl>
Data: Sun 31 Oct 1999 - 08:58:17 MET

piotrtal@promail.pl (Talajczyk Piotr) napisał(a):

> norma TCO'95 mówi o minimalnej wartosci odświeżania na poziomie 75Hz,
> TCO'99 na poziomie 85Hz. o ile pierwsze wydaje się być rzeczywiście
> trochę za niskie, to drugie powinno zadowolić każdego. tak więc
> panowie... nie przeginajmy. :) do 100Hz musi być odpowiedni kineskop.
> inaczej przy wyższych odświeżaniach obraz staje się rozmyty.

Na CTX 1792SE mam bez problemu 1152x864 przy 100 Hz (nie wychodzę poza
specyfikację monitora), różnicy w ostrości obrazu między 85 a 100 Hz
nie widzę (Diamond Viper V330) więc czemu nie wykorzystać tego co
fabryka dała ? ;)
Poza tym pewnie TCO2001 będzie już zalecać 100, jeśli tylko producenci
będą w stanie masowo (tanio) produkować takie monitory ...
Obawiam się że te normy bardzie biorą pod uwagę aktualny stan
technologii niż rzeczywisty wpływ na oczy :(

> poza tym po co przeginać na siłę z odświeżaniem (tylko dla idei
> pochwalenia się kumplowi z naprzeciwka) - ja tam nie widze sensu.
> kieneskop tylko jarzy więcej razy na sekundę i luminofor się szybciej
> wypala. :))))

przez dwa lata szczęśliwie nie widać po nim żeby się wypalał :)
Jasność mam ustawioną na 45 w skali do 100 :)))