Re: czestotliwosc odswierzania

Autor: Talajczyk Piotr <piotrtal_at_promail.pl>
Data: Sun 31 Oct 1999 - 20:13:42 MET

On Sun, 31 Oct 1999 08:58:17 +0100, in pl.comp.pecet Lukasz Bajonski
<lukasz@grafinet.com.pl> wrote:

>Na CTX 1792SE mam bez problemu 1152x864 przy 100 Hz (nie wychodzę poza
>specyfikację monitora), różnicy w ostrości obrazu między 85 a 100 Hz
>nie widzę (Diamond Viper V330) więc czemu nie wykorzystać tego co
>fabryka dała ? ;)

w sumie masz rację, tylko tak jak piszę - jeżeli ma to na celu tylko
pochwalenie się kumplowi z naprzeciwka to nie widze sensu? postów na
temat "do jakich wartości częstotliwości, oko ludzkie jest w stanie je
jeszcze rozróżniać" napisano już kilobajty. to tak jak z szybkimi
CDromami. praktycznie kazdemu powinien wystarczyć X8 (w najlepszym
przypadku), bo przecież instlowanie softu ze spakowanego pliku wcale
szybciej nie przebiega z takiej x32 czy wyższej - komputer musi ten
soft jeszcze rozpakować. ja w swoim kompie mam X8 i X32 i jeżeli mam
jakiś soft instalowac z płytki to z wielką przyjemnością wrzucam do
tej ósemki - przynajmniej mi nie szumi, wyrczy i nie rzuca obudową
komputera, a instalacja przebiega w mniej więcej takim samym tempie.
tak więc nie popadajmy w snobizm. :))

>Poza tym pewnie TCO2001 będzie już zalecać 100, jeśli tylko producenci
>będą w stanie masowo (tanio) produkować takie monitory ...
>Obawiam się że te normy bardzie biorą pod uwagę aktualny stan
>technologii niż rzeczywisty wpływ na oczy :(

wydaje mi się, że właśnie tak. masz rację. :)

>przez dwa lata szczęśliwie nie widać po nim żeby się wypalał :)

żartowałem. :))
chociaż teoretycznie wypala się szybciej. w praktyce jednak, żeby
dostrzec jakieś różnice w jakośći obrazu to trzeba byłoby trochę
czasu. :)

>Jasność mam ustawioną na 45 w skali do 100 :)))

a ja kontrast i jasność na 50%, z tym, że kolorki pulpitu mam raczej w
popielatych barwach.

                   pozdrowionka...
                            Tałajczyk Piotr.........Cz-wa
                            email:....piotrtal@promail.pl