Re: rozmagnesowanie kineskopu

Autor: Marcin Marciniuk <mmarcin_at_astercity.net>
Data: Wed 27 Oct 1999 - 00:17:14 MET DST

Pole magnetyczne w poblizu kineskopu potrafi odchylic wiazke elektronowa
padajaca na kineskop. Objawia sie to poprzez brak koloru w niektorych
miejscach kineskopu (najczescie staje sie on czerwony lub zielony). Nowe
kineskopy same sobie z tym radza. Starsze nie. W takim wypadku nalezy
uzyc cewki magnetycznej. Jest to zwykla cewka podlaczona pod 220V (jej
zasady dzialania nie chce mi sie tlumaczyc). Nalezy ja dotknac
kineskopu, podlaczyc do zasilania i powoli oddalac do odleglosci ok. 2m.
Jesli po tym zabiegu efekt nie ustanie nalezy te czynnosc powtarzac w
wolniejszym tempie tyle razy, az kineskopowi wroca normalne kolory.
Mam nadzieje, ze to Ci odpowiedzialo na jakies pytania. W razie czego
pytaj dalej. Od razu mowie, ze takiej cewki magnetyczniej nie posiadam i
nie wiem kto posiada.

--
Marcin Marciniuk
 <<==--  Scottos --==>>