Odp: rozmagnesowanie kineskopu

Autor: Jarosław Kamper <jarekkam_at_kki.net.pl>
Data: Wed 27 Oct 1999 - 22:41:11 MET DST

Użytkownik Marcin Marciniuk <mmarcin@astercity.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3816286A.95415AC8@astercity.net...

[...]

> W takim wypadku nalezy uzyc cewki magnetycznej. Jest to zwykla cewka
podlaczona pod 220V (jej zasady dzialania nie chce mi sie tlumaczyc).

[...]

> Od razu mowie, ze takiej cewki magnetyczniej nie posiadam i nie wiem kto
posiada.

Taką cewką może być lutownica transformatorowa - w tym przypadku sprawdza
się idealnie (i pewnie większość facetów ją posiada 8-()). Włączasz,
przyciskasz guziczek, zbliżasz do monitora (kineskop zmienia kolory w
pobliżu przyłożenia), a następnie przenosisz te 'kolory' poza kineskop nie
puszczając włącznika lutownicy!
Jeżeli chcesz zobaczyć, co się stanie gdy puścisz włącznik przy kineskopie -
możesz sprawdzić to doświadczalnie ;-))) Proces jest całkowicie odwracalny.

--
  Jarosław Kamper
jarekkam@kki.net.pl