Re: Systemy Informacyjne w bankowosci

Autor: Lukasz Bajonski <lukasz_at_grafinet.com.pl>
Data: Tue 26 Oct 1999 - 22:04:36 MET DST

"Marcin Stachowski" <marys@hades.ds.pwr.wroc.pl> napisał(a):

> Jestem studentem V roku informatyki i poszukuje materialow do seminarium
> Systemy Informacyjne w bankowosci. Bardzo prosze o podanie adresow pod

Powinieneś dostać je chyba od wykładowcy ?
Na SGH ćwiczyliśmy na Bankierze

> ktorymi mozna znalezc informacje na temat oprogramowania, sprzetu

Z polskich Bankier, Zorba (nie wiem czy jest strona w sieci, poszukaj
w wyszukiwarkach, poszukaj też "banking systems")
Sprzęt: Digital (teraz Compaq) AlphaServer, IBM AS/400 i mainframe'y

> wykorzystywanego w bankach, systemow zdalnego dostepu do uslug oferowanych
> przez banki. Interesuja mnie takze informacje typu: ilu informatykow pracuje

Systemy dostepu do usług również wykonuje Compaq, zwróć się do nich
może dostaniesz jakieś ogólne założenia, bo takie rzeczy są robione na
miarę a przez to ściśle tajne. Ale większość systemów jest robionych
przez wewnętrzne departamenty informatyki.
Poszukaj też w archiwum CW (www.computerworld.com.pl)
System internetowy sprzedaje np. Comarch (www.comarch.pl)

> w sredniej wielkosci banku, jakie sa ich zarobki a jakie obowiazki.

Co uważasz za średni bank i kogo uważasz za informatyka ?
Takie rzeczy to już prawie pod wywiad gospodarczy podpadają ...
A zarobki oczywiście zależą od wielu czynników, przede wszystkim od
sytuacji na lokalnym rynku pracy, renomy banku, jego statusu
własnościowego itp, itd

> Najbardziej zalezy mi na kontakcie z ludzmi na codzien pracujacymi w banku.

Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz, ale szczegółowych odpowiedzi
oczywiscie nie dostaniesz bo obowiązuje mnie tajemnica ...

Czasami pewne informacje można uzyskać z ogłoszeń o pracę, możesz też
pójść na rozmowę kwalifikacyjną ;)

> Marcin Stachowski

Łukasz Bajoński
pracownik informatyki nowoczesnego