Re: Systemy Informacyjne w bankowosci

Autor: Lukasz Bajonski <lukasz_at_grafinet.com.pl>
Data: Tue 26 Oct 1999 - 22:04:39 MET DST

Lukasz Zeligowski <genetics@gd.home.pl> napisał(a):

> I tak i nie...
> Tak, bo nie ma sie czym chwalic... W wiekszosci bankow w dalszym ciagu korzysta
> sie z COBLA, dziwacznych (nawet nie wiecie jak bardzo!) polaczen z baza
> centralna, etc. Czasami jest nawet tak, ze "pani z okienka" ma Peceta z PII, W9x
> (żadko NT) i... uruchomiony na nim emulator terminala, gdzie pracuje na
> aplikacji napisanej w COBOL'u

Coś się tak tego Cobola przyczepił ?
Wsumie głównie do tego ten język został napisany ...
Ale nowe (i nie tylko) banki oczywiście korzystają z nowych systemów
Czy to niby źle że program chodzi na terminalu ?!
Ja tam sobie bardzo to chwalę, nawet jeśli padnie na chwilę łączność i
wylecisz z systemu to za chwilę możesz się ponownie zalogować i
będziesz dokładnie w tym miejscu co w chwili awarii !
A na nowoczesnych terminalach działa również myszka, wygoda obsługi
jest bardzo wysoka.

> Nie, bo nie jest to OFICJALNIE tajemnica.
>
> Nikomu nie zalezy na tym, zeby ogolnie wiadomym bylo jak bardzo nasze banki sa
> zacofane. I to zarowno ze strony banku (bo po co robic sobie zla opinie), jak i
> producentow softu (bo po co szukac guza, jeszcze znajdzie sie ktos, kto to
> wykorzysta...)

Te co znam wcale nie są szczególnie zacofane, choć niektóre nie
spodziewając się aż takiego popytu mają w tej chwili tak rozbudowane
stajnie serwerów że sami producenci tego sprzętu dziwią się że to
jeszcze działa ;)