Re: Umiera p³yta ? - troche

Autor: Tomasz Szczurek <szczurek_at_itots3.ch.pwr.wroc.pl>
Data: Tue 26 Oct 1999 - 10:11:56 MET DST

AdamS napisa³(a):

> Mam nastêpuj¹cy problem:
>
> Upgrade
> przebierga³ chyba ok tylko na koñcu pojawi³ sie komunikat o braku pliku exe
> lub bin ??? jednak po restarcie wszystko wystartowza³o i za³adow³ siê nowy
> bios.

I. Czy aby na pewno ???

II. Zerknij na moj wczesniejszy post "BIOS + CPU = POMOCY".
Pisze tam o swoim problemie po uaktualnieniu tego samego BIOSu.

Tylko cos mi sie wydaje z Twojego opisu ze Ty nawet nie wygenerowales pliku
binarnego BIOSu. Powinienes wszystko zrobic tak :
1. Sciagasz sobie najnowszy BIOS do plyty BH6 v.1.0x (plik bh6mv.exe).
2. Ladujesz go do katalogu c:\Bios\
3. Odpalasz (oczywiscie mozna to robic pod Win) i zostaje wygenerowany
plik bh6_mv.bin w tym samym katalogu.
4. Zrob sobie kopie swojego config.sys.
5. Usuwasz z pliku config.sys polecenia HIMEM.SYS i EMM386.EXE ,
zostawiajac najlepiej tylko polecenia do obslugi strony kodowej.
6. Do katalogu c:\bios\ ladujesz jeszcze plik awdflash.exe najlepiej najnowsza
wersje 7.x
7. Restartujesz kompa, wchodzisz do BIOSu i ladujesz mu ustawienia domyslne
(fabryczne zalecane przez producenta). Save & Exit. Restart.
8. Flashowac powinienes spod czystego DOSa. Czyli po restarcie kompa (pkt.7)
wciskasz prawy Ctrl+F5. Komp zatrzyma bootowanie systemu i bedziesz w
czysciutkim DOSie. Jak nie wierzysz wpisz sobie teraz w lini polecen MEM /c
lub MEM /d. Zostanie wyswietlona informacja o wszystkich uruchomionych
programach zarzadzania pamiecia. nie powinno tam byc HIMEM.SYS ani
EMM386.EXE. Jezeli sa takowe sprawdz jeszcze raz config.sys, jezeli nie ma
to jest OK i przejdz do pkt. 9.
9. Przejdz do katalogu c:\bios\
10. Wpisz komende : awdflash bh6_mv.bin /py/cc/sn/cd
11. Po flashowaniu zrestartuj kompa, wejdz do BIOSu, zaladuj ustawienia
domyslne, ustaw napiecie, taktowanie CPU, Save & Exit.
12. Po odpaleniu Windy przywroc sobie swoj stary config.sys (skopiowales
go przeciez).
13. Restartnij znowu kompa. Mozesz przy okazji wejsc sobie do BIOSu
i poustawiac swoje parametry - jezeli oczywiscie znasz sie na konfiguracji !!!
14. The End.

Pozdrawiam.
Tomek.