Re: Hdd kilku GB do 486 Pci

Autor: Andrzej Abraszewski <abra_at_clan.pl>
Data: Mon 25 Oct 1999 - 15:45:11 MET DST

Witam !

Tomek Lisowski wrote:

> Użytkownik Toni <chodakan@astercity.net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:38138594@dino.astercity.net...
>
> Dzięki za takie rady. Ja też mam 486 i chcę mieć większy dysk, i już! Wiem,
> że prawdopodobnie będę musiał zainstalować EzDrive lub jakiś inny Disk
> Manager. Jaki dysk polecalibyście dla tak słabego komputera, aby go zbytnio
> nie obciążyć.

Co rozumiesz przez 'obciazyc' ? W koncu dla oprogramowania znaczenie ma
rzeczywista szybkosc transmisji danych (jako skladowa ilus tam
parametrow dysku) . Faktem jest ze jakos tak sie sklada ;) ze im wieksza
pojemnosc dysku to ten parametr rosnie a wiec o wszystkim decydowac
powinna ... ilosc kasy - by moc zakupic jak najnowoczesniejszy dysk. Ma
to jeszcze jedna zalete. Gdy wpadnie do glowy chec zmiany sprzetu na
lepszy dysk bedzie jak znalazl.

Oczywiscie podane przez Ciebie programy swietnie nadaja sie do tego by
system widzial 'duze' dyski. Z wlasnej praktyki moge dodac ze
zastosowanie DM na plycie VX (WIN98, IBM HDD 9.1) powodowalo ze
niemozliwe (lub b. utrudnione) bylo zainstalowanie karty : grafiki i
dzwiekowa (tak starszych, jak i calkiem wspolczesnych) -nie byly
widziane przez system PnP - mimo iz DM byl jeszcze cieplutki i
sciagniety z serwera IBM . Acha i jeszcze jedno - DM nie umozliwa
odinstalowanie go z dysku i przedstawione przeze mnie klopoty przenosza
sie dalej, na nowa plyte glowna gdy sie go do takowej 'wlozy'.

pozdrawiam
A.A.