Re: Jaka nagrywarka i dysk...

Autor: Lukasz 'Dentarg' Jozwinski <jozef_at_kki.net.pl>
Data: Sun 24 Oct 1999 - 15:27:39 MET DST

On Sun, 24 Oct 1999 11:01:44 GMT, beerman@provider.pl (Beerman) wrote:

>Jak dla mnie to nie ma sensu wyrzucac tyle kasy w bloto na 7200. Radze
>przyjrzec sie nowym Quantumom 5400. Cholernie szybkie bija nawet w
>testach segate 7200. Sam kupilem ostatnio quantum 5400 13,2 GB za 700
>zl i jestem bardzo zadowolony. Na tom's hardware pobil nawet firebirda
>7200.
Pewnie test byl wykonywany jakims systematycznym benchem ?
Porownaj sobie predkosc odczytu u zapisu pliku 1GB z dysku 5400 i 7200
... jak 5400 pobije 7200 to naprawde sie zdziwie.
Robilem ostatnio takie testy, benchmarki nie pokazywaly prawie roznicy
w transferze (bo robily testy na malych plikach).
Ale w czasie pracy, z duzymi plikami, IBM 7200 pokazal 30% roznice w
predkosci do IBMa 5400 ... oba z tej samej serii o takiej samej
pojemnosci ... ale jak ktos uzywa komputera tylko pod win, i gra w
gry, albo robi cos w wordzie to oczywiscie najlepiej zrobi jak kupi
sobie seagate czy fujitsu 5400 rpm, bo lepszy dysk to bedzie dla niego
strata kasy ... ale ja mi zalezy na wydajnosci to kupuje IBMa 7200
(albo Quantuma).

>Co do nagrywarki to polecam Ricoh MP7040A (ide) albo najlepiej Teac
>CD-R55S (scsi) -jak masz z 300 zyli na kontroler (najlepsza nagrywarka
>jaka kiedykolwiek sie ukazala choc niestety juz nieprodukowna ale jak
>poszukasz to moze w magazynach gdzies jeszcze zalega).
Znowu jakies mity o kontrolerach SCSI za 300 zl, do nagrywarki starcza
taki za 100zl (duzo wiekszy komfort pracy niz IDE), a za 300 to juz
rewelacyjny kontroler mozna kupic ....

>I pamietaj - STRZEZ SIE HP 8100 I INNYCH HP. Kicha totalna. Nie dosc
>ze nie ma over-burningu i nie psuje sie po nagraniu 2-3 plyt
>80-minutowych to jeszcze nie kopiuje zadnych zabezpieczonych plyt cd.
;)))

pzdr,
Dentarg

--