Odp: Wymiana płyty - prośba o radę

Autor: Krzysztof Grad <kmg_at_strefa.com>
Data: Fri 22 Oct 1999 - 20:52:34 MET DST

Użytkownik Radosław Tatarczak <ratat@zrit.olsztyn.tpsa.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:HzGP3.21135$Tk.398585@news.tpnet.pl...
> Nie w pelni sie zgadzam z twoja opinia o przyszlosci SS7. Wiekszosc plyt
> glownych tej platformy ma mozliwosci obsadzenia prockow do 700 mhz,a z
tego
> co mi wiadomo obecnie mozna kupic tylko 500 Mhz. Po za tym AMD informuje o
> np nowych K6-2 z miedziana sciezka wiec i na tym polu tez sie cos dzieje.

Jedynie na polu procesorów. Niestety od czasu MVP3 nie pojawił się żaden
sensowny chipset (poza all-in-one czyli MVP4) i obawiam się że już się nie
pojawi.
Poza tym poprawione K6-2 i III to będą prawdopodobnie ostatnie procesory na
SS7.

> Mozna to ujac tez inaczej przyszlosc SS7 i np chipsetu BX jest rownie
> niepewna, bowiem niedlugo wejdzie i nowy Coppermine, I820 czy I840 i
zgodnie
> z tradycyjna polityka Intela trzeba bedzie BX opuscic (przeciez tak bylo z
> S7, gdzie Intel zamiast rozwijac ta platforme postanowil sciagnac troche
> pieniazkow z klientow i tak powstal Slot1). Zatem posiadaczu BX nie martw
> sie przyszloscia - firma Intel zadba o to by jej nie bylo;))

Nie do końca. Dzisiaj postawiłem na BX'ie Pentium 3 - 450 Mhz. Płytka
pociągnie znacznie więcej (Abit BE6). FSB do 150 Mhz. Z drugiej strony do
nowych chipsetów i820 bez problemu podłączysz P 2 czy Celerona. Daje to
trochę więcej możliwości wyboru niż SS7.

Od ponad roku posiadam MVP3, a od wakacji mam K62-400. Jestem zadowolony z
konfiguracji. Nie narzekam na niską wydajność. Jednak pomimo że płyta
pociągnie K6-III - 550Mhz następna zmiana procka będzie definitywnie
oznaczała zmianę złącza.

> pozdrawiam
> ratt

Pozdrawiam