Re: Wymiana płyty - prośba o radę

Autor: PhoeniX <najbergg_at_kki.net.pl>
Data: Thu 21 Oct 1999 - 12:24:52 MET DST

> 1) płyta 4xSIMM 2xDIMM (nie wiem czy takie są, chociaż ostatnio
> widziałem jakiegoś SHUTTLA 2xSIMM 2xDIMM)

Płyty mające na pokładzie banki DIMM'ów i SIMM'ów to tylko Socket 7
bo nie ma na rynku płyt pod PII/PIII/Cel posiadających banki SIMM'owe.
A więc jedyne wyjście to kupno płyty Super 7 z tym, że ja odradzam takie
interesy. S7 to najmniej przyszłościowa podsawka i procesorów na nią
będzie coraz mniej. Intel wogule się wycofał z Socket 7 a AMD przestawia się
na Slot A więc bardzo możliwe, że jedyne procesory jakie będzie można wsadzi
do płyt S7 to będą AMD K6-2 i K6-3 czyli mało i nic specjalnego.
Lepiej sprzedać te SIMM'y i kupić jakąć płyte na BX albo ZX na Slot 1 albo
nawet S370 z Celeronem.

> 2) płyta tylko z DIMM, i włożenie starej pamięci poprzez jakąś
> przejściówkę. Nie wiem tylko czy takie przejściówki istnieją, w jaki
> sposób wpływają na ewentualną wydajność, ile kosztują i gdzie można
> je nabyć

Nie ma takich przejściówek.

> Typ chipsetu płyty (Soket 7, Slot1 czy PPGA) nie ma znaczenia,

I to jest błąd. Kupować byle co byle miało wejście na SIMM'y i DIMM'y
to średnio przyszłościowe rozwiązanie.
Kupisz jakąś badziewną płyte z badziewnym prockem i będzie "zamienił stryjek
siekierke na kijek".

> preferowałbym również Baby AT niż ATX (chociaż w ostateczności
> obudowę też mogę wymienić)

Lepiej zmień ta obudowe bo płyt pod AT jest stosunkowo niewiele a przy ATX
masz pełny wybór.

> Prosiłbym grupowiczów o radę, które rozwiązanie jest lepsze
> (a przede wszystkim czy 2) jest możliwe) z ewentualnym
> podaniem modelu polecanej płyty

 Najpierw się zdecyduj jakiego chcesz mieć proca.

--
pozdrawia
file://==PhoeniX==\\