Wymiana płyty - prośba o radę

Autor: Holger Danske <holger_at_kki.net.pl>
Data: Thu 21 Oct 1999 - 13:34:15 MET DST

Od dłuższego czasu zastanawiam sie nad wymiana procesora, a co
za tym idzie płyty głównej i pamięci.
Problemem są obecne ceny pamięci (drogo), dlatego chciałbym na razie
poprzestać na procesorze i płycie, a w miarę możliwości wykorzystać
obecnie posiadaną pamięć (jestem szczęśliwym posiadaczem 64 MB
RAM (4x16MB SIMM) EDO 60ns).
Chciałbym kupić taką płytę główną, w którą mógłbym włożyć starą
pamięć (wymagane 4 gniazda SIMM), jak i ewentualnie nowe DIMMy
100 MHZ (które kupiłbym w przypadku, jeżeli spadłyby ceny).
Rozwiązania są dwa:
1) płyta 4xSIMM 2xDIMM (nie wiem czy takie są, chociaż ostatnio
widziałem jakiegoś SHUTTLA 2xSIMM 2xDIMM)
2) płyta tylko z DIMM, i włożenie starej pamięci poprzez jakąś
przejściówkę. Nie wiem tylko czy takie przejściówki istnieją, w jaki
sposób wpływają na ewentualną wydajność, ile kosztują i gdzie można
je nabyć

Typ chipsetu płyty (Soket 7, Slot1 czy PPGA) nie ma znaczenia,
preferowałbym również Baby AT niż ATX (chociaż w ostateczności
obudowę też mogę wymienić)

Prosiłbym grupowiczów o radę, które rozwiązanie jest lepsze
 (a przede wszystkim czy 2) jest możliwe) z ewentualnym
podaniem modelu polecanej płyty

Pozdrowienia - Holger