Re: Jaki HDD IBM? 2) ile cache w HDD?

Autor: Grzesiek Gajewski <gayosek_at_free.com.pl>
Data: Thu 14 Oct 1999 - 22:19:34 MET DST

Pozwolę sobie na drugi podwątek.
Na stronach IBM o HDD raz widnieje, że wszystkie dyski DJNA 7200rpm
mają cache 2MB:
http://www.storage.ibm.com/hardsoft/diskdrdl/desk/2522data.htm#return1
,
natomiast na innej podstronie pisze, że tylko dwa górne modele z
partii 5400 i 7200 mają po 2MB:
http://www.storage.ibm.com/hardsoft/diskdrdl/desk/familyspec/deskspec2
.htm
a reszta (niższej pojemności) po 512kB. Zapytałem o to IBM i dostałem
odpowiedź, że może mieć i 512kB i 2MB, ale nie podali od czego to
zależy. W związku z tym mam pytanie czy istnieje programik, który
poprawnie odczyta wielkość cache z HDD. Pod linuxem można zobaczyć tę
informację, ale nie dla wszystkich HDD.

A tak na marginesie: Pojawiła się nowa seria DPTA o max. pojemnościach
37GB/5400 i 34GB/7200. Jak pojawią się w Polsce, to DJNA mocna
stanieją.

--
Grzesiek Gajewski alias Gayos
gayosek_at_free.com.pl | http://www.free.com.pl/gayosek