Bad'y na hdd?

Autor: ZooM <zoooom_at_box43.gnet.pl>
Data: Mon 11 Oct 1999 - 00:00:28 MET DST

Witam!!!
Od ok. 1,5 miesiaca mam dysk seagate 8,4gb i wszystko bylo fajnie az do
dzis.
W trakcie normalnego uzytkowania pod win98 dysk kilkakrotnie hamowal i
rozpedzal sie (nie wieszajac przy tym systemu - byly tylko pewne przestoje
podczas pracy). Poprawilem styki zasilania (to bylo to) i .... No wlasnie.
Scandisk wykryl mi dwa bady. Wszystko bylo by fajnie,gdyby nie fakt,ze bady
pojawily sie po 'awarii kabelka'. Wiem,ze podczas hamowania dysku podczas
pracy byly zapisywane na niego dane(wyskoczyl nawet komunikat o 'bledzie
zapisu').
W zwiazku z powyzszym mam do Was szanowni grupowicze pytanie:
Czy te bady mogly powstac po awarii zasilania ? (osobiscie nie sadze).
Czy nie bardziej prawdopodobne jest ze w momencie zapisu elektronika dysku
zapisala
bledna dane sektora i teraz twierdzi ze jest 'bad',a powierzchnia jest ok?
Prosze o sugestie.