Dziwne pytanie o karte graficzna CGA

Autor: Jan Brawi <bravo_at_w.pl>
Data: Sun 10 Oct 1999 - 14:35:09 MET DST

Witajcie!

Nie wiem czy ktos pamieta tez czasy kiedy to gry na PC chodzili na
karte CGA z 4-ma kolorami. Mam takie nietypowe pytanie moze ktos
pamieta dlaczego:

Dlaczego na karcie CGA wybrano takie obleśne kolory, jakis taki
rarzacy fiolet, jaskrawa zielen itp. Nie mogli jakis normalniejszych
kolorow???

Czy to byl tylko wybryk producentow tej karty czy "ograniczenia
techniczne"?

Jeszcze cos: Pamietacie Tandy? Czemu to sie nie przyjelo zamiast
EGA??? Czemu EGA, VGA nie moglo emulowac Tandy???

Prosze - odpisujcie i na grupe i na mojego e-mail'a (bravo@w.pl) , bo
nie czytam tej grupy regularnie

Pozdrawiam,
Jan!