Re: nagrywanie (i nie tylko) - kilka pytan

Autor: Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
Data: Fri 08 Oct 1999 - 14:19:59 MET DST

Hi,

On Tue, 05 Oct 1999 17:02:41 GMT, "Trane" <trane@w.pl> wrote:

>To ja dla rownowagi napisze o dwoch plusach korzystania z CD-RW:
>1. Gdy chce skopiowac plyte CD, ktora "podejrzewam" o jakies
> zabezpieczenia, lub jest porysowana - najpierw robie kopie na CD-RW - po
> co wyrzucac plytki CDR (BTW- ja kupuje tylko TDK - nigdy sie na nich nie
> zawiodlem, no-name'ow nie uzywam - szkoda szmalu...)

Przy posiadaniu Teaca jest to trochę bez sensu -- kopiowanie i tak lepiej
zrobić poprzez obraz dysku, co eliminuje ew. problemy z odczytem płytki
źródłowej, a laser Teaca skopiuje pewnie i większość zabezpieczeń.

>2. Latwosc przenoszenia (kopiowania) na inne komputery tymczasowych
> danych np. programow, ktore maja wiecej niz kilka MB (dyskietki to juz
> historia i przydaja mi sie bardzo rzadko). Praktycznie kazdy nowszy

Ja do tego celu stosuję padniętego Caviara, na którym ciągle działa ponad
200 MB powierzchni. A jak danych jest więcej i są potrzebne więcej niż
raz, to wolę się wykosztować te 3 PLN i nagrać je na najbardziej badziewnej
płytce CDR, która i tak będzie IMHO bardziej bezproblemowa niż RW.

> czytnik CD (+wszyskie DVD) jest w stanie odczytac CD-RW zapisane w

Fajnie, mam w komputerze napęd, który nie czytają RW w ogóle i przez najbliższy
rok nie będzie na pewno wymieniany na coś innego :)

> formacie UDF1.5. Jesli nie czyta - instaluje Adaptec DirectCD Reader -
> do tego celu przydaje sie dyskietka... Po co mam wypalac CDR, jak chce

Ja bym Cię własnymi rękoma udusił, gdybyś chciał coś na moim dobrze
działającym serwerze instalować ;)

>Reasumujac - nie zamienilbym swojej nagrywarki CD-RW na CDR (nawet na
>Teac..) bo nie wypalam plyt CD w ilosciach hurtowych - do tego celu

Ja też nie -- przez 15 miesięcy działania Ricoha 6200S wypaliłem
około 100 płytek, co przy setkach, które produkują inni, jest dość
małą liczbą. RW używałem okazjonalnie i pogodziłem się z tym, że nie
będę mógł ich używać, bo wcale nie ma czego za bardzo żałować.

--
Pozdrowienia,