Re: Skanera optymalna szybkosc - Agfa

Autor: Highlander <rhare_at_alpha.net.pl>
Data: Fri 08 Oct 1999 - 01:22:37 MET DST

On Thu, 07 Oct 1999 20:14:23 GMT, miroo@i.am.gov (Miroo P., (remove
".gov")) wrote:

>Jestes pewien, ze byl to _24_bitowy_kolor_?
>Dane przez LPT musialyby leciec z predkoscia
>ponad 0.5MB/sekunde. Nie wiem czy to jest mozliwe. Chyba,
>ze twoj skaner stosuje jakas dobra kompresje danych, albo
>podlaczany jest dwoma kabelkami PAR do dwoch portow kompa ;)
>Transfer miedzy skanerem a kompem raczej w niewielkim
>stopniu zalezy od mocy procesora.
>Wystarczy, zeby bylo dosc pamieci ram, miejsca na dysku
>oraz zeby skaner i dysk sobie wzajemnie nie przeszkadzaly.
>IMHO ograniczeniem jest tu przepustowosc portu.

Jako odpowiedź zacytuję fragment opis tego skanera z testu CHIP-a
(czerwiec). Wiem, że wszelkie testy gazetowe są śmieszne
ale akurat w tym teście przynajmniej napisali prawdę o prędkości
tego skanera (zajął drugie miejsce pod tym wzgledem po innym
Colorado D600).
"W porównaniu ze zwycięzcą w kategorii ECONO z ubiegłorocznego testu,
Primaxem Colorado Direct, w modelu 600p zwiększono czułość
fotometrów z 10 do 12 bitów dla każdego z trzech podstawowych kolorów.
Jednocześnie uznano, ze dość niska, bo wynosząca 300 dpi,
rozdzielczość optyczna wystarczy do większości zastosowań (a
szczególnie domowych - mój dopisek). Wzrost czułości pomiaru światła
pozwolił na skrócenie czasu naświetlania poszczególnych linii i w
konsekwencji na poważny wzrost szybkości skanowania. Pod tym względem
urządzenie okazało się szybsze od wszystkich modeli USB i poważnej
liczby maszyn z interfejsem SCSI."
Dodam jeszcze - pewnie, że 300 dpi to żadna rewelacja, ale chyba
tylko profesjonaliści potrzebują więcej. Na mój użytek domowy
(OCR i skany zdjęć rodzinnych) w zupełności wystarcza. Niedowiarkom
mogę przysłać przykładowe skany na priva. A jeżeli chodzi o szybkość
to w granicach 300 PLN nie ma szybszego. W dodatku podczas skanowania
nie blokuje całego kompa jak to już widziałem w przypadku innych
skanerów.

Z pozdrowieniami

rhare@alpha.net.pl
rhare@polbox.com