Re: Skanera optymalna szybkosc - Agfa

Autor: Miroo P., <miroo_at_i.am.gov>
Data: Tue 12 Oct 1999 - 22:05:06 MET DST

Niejaki Highlander (rhare@alpha.net.pl) twierdzi:

[cut]

[cut cytat z chipka]

> Dodam jeszcze - pewnie, że 300 dpi to żadna rewelacja, ale chyba
> tylko profesjonaliści potrzebują więcej. Na mój użytek domowy
> (OCR i skany zdjęć rodzinnych) w zupełności wystarcza. Niedowiarkom
> mogę przysłać przykładowe skany na priva.

I tak nie wierze ;) Ale nie przysylaj mi prosze skanow
bo odesle i doloze troche swoich ;)))
Troche sie (chyba) walnalem. Skaner (ten i moj tez) rzeczywiscie
skanuje 36 bit kolor (po 12 na kolor), tylko nie wiem, czy
wysyla do kompa 24bit czy dopiero driver skanera przerabia
to na 24 bit... bo przeciez w takim Photoshopie zeskanowany
obrazek ma 24 bit (ewentualnie 48 [?]).
Co do 300dpi: AFAIK przyjmuje sie, ze drukuje sie z 2x mniejsza
gestoscia linii niz ma obraz w komputerze. Czyli jesli chcialbys
drukowac 300dpi to zeskanuj w 600dpi. Zwlaszcza grafiki w odcieniach
szarosci. Ale to chyba wtedy jesli rzeczywiscie zalezy komus
na jakosci.

Miroo

--
 //|/||  .             "The Winner Takes It All"