Memory Test Fail i Asus P2B-F

Autor: AK <kolmera_at_priv7.onet.pl>
Data: Sat 02 Oct 1999 - 02:04:37 MET DST

Pozdrawiam wszystkich!

Właśnie odebrałem 64 MB RAM PC100 z serwisu, wrzuciłem do kompa i po
włączeniu pokazał się napis "Memory Test Fail". Myślę sobie - co jest? -
dzieje
się to samo, co z poprzednią kością. Ale PC66 działało OK. Biorę RAM
z powrotem do serwisu (pamięci były 3 tygodnie w serwisie, więc bez RAMu
nie wracam do domu), tam wkładają kość do swojego kompa, uaktywniają
opcję w biosie i ... komputer przechodzi testy (pamięć - jak zwykle - test
3x)
i windows startuje! Myślę sobie, że widocznie jest coś nie tak z moją płytą
główną... No ale po dyskusji z serwisem, i nie tylko (bo przecież u nich
działa)
dali mi inną kość. Wkładam ją do kompa, odpalam i ... jest OK. Tylko że
pamięć jest testowana 5 RAZY (trochę to trwa), a zawsze myślałem, że 3x
(bios Award).
No i tak zastanawiam się, czy poprzednia pamięć jest w pełni sprawna, czy,
mimo że tam u nich w serwisie przechodzi test w biosie, jest uszkodzona?

Są przecież programy testujące pamięć, ale komu by się chciało je
zapuszczać...
A windows i tak się uruchomi - a niebieski ekran, uszkodzony rejestr, błędy
archiwach - zawsze można winić coś (kogoś :) innego...

I jeszcze jedno: zakładam, że P2B-F jest kompatybilny ze wszystkim :)

AK

PS. Oczywiście nieważne, ile razy bios przeleci pamięć, ważne, żeby znalazł
błędy,
jeżeli istnieją.