Uziemienie: Między zerem a kaloryferem mam 1,8 V

Autor: AK <kolmera_at_priv7.onet.pl>
Data: Sat 02 Oct 1999 - 02:04:39 MET DST

Cześć

Wprowadziłem się do nowej stancji i oczywiście uziemienie muszę
sobie sam zrobić. Mój komp musi być uziemiony, bo wystarczy mi,
gdy u kogoś konfiguruję komputer - z doświadczenia na sobie wiem,
że karta sieciowa daje większego kopa niż modem, ale nie ma to jak
dotknąć kaloryfera i kompa z kartą tv z aktywną anteną (zwykle
zapominam wszystko poodłączać... =:-|
No więc moim uziemieniem będzie kaloryfer. A że ostatnio kupiłem s
obie jakiś tani miernik cyfrowy, więc - jeden przewód w gniazdko
(wiem, co robię), drugi do kaloryfera i wynik: 1,8 V. (zakres 200V~)
Nie powinno być mniej?

AK

PS. Znalazłem jeszcze gniazdko z bolcem, tam jest 0,2V (zero - bolec),
ale jest ono za daleko od mojego pokoju.
Zresztą w całym mieszkaniu jest więcej pomieszczeń niż gniazdek...