Re: Skaner - jaki wybrać?

Autor: jhh <jacekh_at_gazeta.pl>
Data: Fri 01 Oct 1999 - 19:05:14 MET DST

> Widzę, że wszyscy są za Agfą. OK, niech będzie.
> Mam tylko pytanie - czy te skanery współpracują
> z systemem Windows NT? Jeśli nie, to to je dyskwalifikuje.
> Byłoby miło, gdyby skaner współpracował z Linuksem.

przykro mi ze musze zglosic odmienny poglad...
akurat na odpowiednich grupach (grafika i DTP) odbyla sie dyskusja na
ten temat (nie po raz pierwszy zreszta). Wynik byl zgodny z moja
osobista opinia: skanery Agfy z dolnej polki (tzn. w podanej przez
Ciebie cenie) nadaja sie do... (piii!). Przyzwoite Agfy sa te z gornej
(>7 Kzl). Natomiast bezkonkurencyjne sa (to nie tylko moje zdanie)
skanery Umax; w podanej cenie np Astra 1220 (S lub U -zalezy jaki masz
sprzet, USB sa nieco wygodniejsze w instalacji i nie tylko). Jesli
zainstalujesz odp. sterownik (wykluczony VistaScan 2.x zwykle dolaczany
do skanera, 3.x jest calkiem niezly, a rewelacyjny -Binuscan -do
sciagniecia ze stron Umaxa) bedziesz mial maszynke o klasie co najmniej
polprofesjonalnej, b. przyzwoitym odwzorowaniu kolorow (na Agfie
-zapomnij), niezlej gestosci optycznej (oczko lepszej niz Agfy) i
nadmiarowej rozdzielczosci. Rozumiem ze nie jestes grafikiem i poki co
skaner jest Ci potrzebny do celow amatorskich; tym niemniej moze trafic
Ci sie problem ze zdjeciami o duzej rozpietosci tonalnej albo o
szczegolnie wyrafinowanych kolorkach -wtedy docenisz lepszy sprzet.
Oczywiscie Umaxy (i Agfy zreszta tez) bez problemu wpolpracuja z NT -to
sprawa driverow. Co do Linuxa, nie probowalem, ale mam powazne
watpliwosci.
I jeszcze jedno -bez wzgledu na to co kupisz, nie bierz nawet za darmo
przystawki do transparentow -w wypadku tanich skanerow plaskich to
zalosne nieporozumienie. Po co ma Ci zajmowac miejsce w piwnicy....
Zycze dobrego wyboru
                                            jhh