Re: Plextor 8/4/32 ATAPI?

Autor: Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
Data: Thu 30 Sep 1999 - 12:55:15 MET DST

Hi,

On Thu, 30 Sep 1999 09:45:18 GMT, "Marek" <dulmarek@kki.net.pl> wrote:

>Sorry, ale sie wtrace: Panowie tu nie chodzi o transfer, nagrywarki pracuja
>na zwyklym fast SCSI co oznacza 10, w porywach 20 Mb w zaleznosci od trybu.

Nie Mb, tylko MB :)

Nagrywarki są zazwyczaj Narrow Fast SCSI 2, czyli 10 MB/s na 8 bitach.

>Nowe IDE sa niewatpliwie szybsze. Tyle, ze IDE jest obslugiwane przez procek
>i chipset, co powoduje niestabilnosc transferu w przypadku zajecia czyms

To można obejść przez BM i DMA, ale wiele nagrywarek nie działa
poprawnie w trybie DMA.

>procka - i to nie trzeba Windows, wystarczy przerwanie sprzetowe. Ponadto na
>szynie IDE moze pracowac tylko jedno urzadzenie na raz, wiec kopiowanie
>odbywa sie przez pamiec RAM. No i tu Wingroza pokazuje co potrafi ;-)))

O o o... ! :)

>pamieci wirtualne, vcache itd. Na SCSI teoretycznie mozliwy jest transfer
>urzadzenie-urzadzenie, czyli dane nie trafiaja poza karte kontrolera - patrz

Wymaga to jednak odpowiedniego napisania sterowników i oprogramowania --
nie wiem, czy ta, wspaniała poniekąd właściwość standardu SCSI, jest
szerzej wykorzystywana.

>macierze dyskowe, tego nikt nie robi na IDE.

Są macierze IDE, nawet IBM chyba takie robi... Wydajnościowo jednak
SCSI jest zawsze trochę lepsze w takich przypadkach.

--
Pozdrowienia,