Re: Pad i kierownica w jednym porcie ?

Autor: Karol Szklarski <kszklars_at_polbox.com>
Data: Fri 01 Oct 1999 - 10:06:05 MET DST

On Sun, 26 Sep 1999 22:12:55 +0200, "Tomek Floyds" <floyds@lodz.cc>
wrote:

>Czy istnieje możliwo¶ć podł±czenia jednocze¶nie do jednego portu kierownicę
>pad ?
>No i oczywi¶cie używanie obu urz±dzeń w zależno¶ci od potrzeby bez
>przekładania kabli.
>Bo przecież w Tomb Raidera kierownic± nieda się grać a padem w samochody.
>Ci±głe przekładanie wtyczek jest do¶ć uci±żliwe.

Kiedyś miałem ten sam problem. W rezultacie zlutowałem sobie taki
przełącznik. Wyglądało to wyjątkowo topornie ale działało. Złącze
joysticka ma 15 pinów ale nie wszystkie trzeba zamieniać, konkretnie
leci to tak:

piny 1 i 9 - zasilanie +5V
3 - potencjometr X1
6 - Y1
11 - X2
13 - Y2
2 - fire 1
7 - fire 2
10 - fire 3
14 - fire 4
4 i 5 - masa

Joystick łączy się potencjometry z zasilaniem i fire z masą. Potrzebny
jest przełącznik zmieniający 8 kabli na raz. Zasilanie i masę po
prostu rozdwajasz.

Ja to miałem tak połączone że były dwa joysticki, jeden działał jako
joy1 a drugi joy2, każdy miał tylko po 2 potencjometry i 2 fire.
Przełącznikiem zmieniało się który ma być 1 a który 2.

Jak nie chce ci się bawić lutowaniem przełącznika to zrób zwykły
przedłużacz i jego koniec zamocuj koło monitora. Od kilku lat tak
przełączam głośniki i słuchawki.

Karol Szklarski
kszklars@ksinet.univ.gda.pl