Re: Plextor 8/4/32 ATAPI?

Autor: Lukasz 'Dentarg' Jozwinski (jozef_at_kki.net.pl)
Data: Thu 30 Sep 1999 - 14:22:21 MET DST

On Thu, 30 Sep 1999 08:23:46 GMT, popej_at_friko.onet.pl (Andrzej
Popowski) wrote:

>Wed, 29 Sep 1999 17:48:23 +0200, Lukasz 'Dentarg' Jozwinski
><jozef_at_kki.net.pl> piszesz:

>Zaraz, a jakiego systemu operacyjnego uzywasz? Moze W9x? To w takim
>przypadku masz wieksze doswiadczenie, bo ja pod tym nie probowalem
>nagrywac :-)
Oczywiscie, lubie czasem pograc w gry jakies ... w NT slabo mi to
wychodzi tym bardziej w Linuxie ...

>Moze to nie roznica miedzy wydajnoscia sprzetu ale po prostu driver
>SCSI omija te 16-bitowe nalecialosci, nieoptymalne cache i czym tam
>jeszcze W9x gnebi nagrywarke.
Mozliwe ze tak, ale drivery do nagrywarek SCSI uzywaja API SCSI,
zobacz ze wiekszosc nagrywarek EIDE jest widziana dla win9x jako
urzadzenie SCSI ... LUN, ID, itp ... taka jakby emulacja SCSI.

>Jak raz mam oba warianty i wychodzi taniej niz SCSI :-)
>Zreszta i tak nagrywarka siedzi do spolki z CD. Poczatkowo mialem
>watpliwosci, czy to nie zaszkodzi kopiowaniu CD-CDR, ale okazalo sie,
>ze to bez znaczenia. Oba napedy pracuja z DMA pod NT
heh .. NT ... pod NT to nie udalo mi sie wywalic nagrywania mimo to ze
probowalem na nagrywarce IDE ... program nagrywajacy mial wysoku
priorytet i kupa ... nic nie moglo mu przeszkodzic ... a po Win9x,
nawet jak program ma wysokie priority, to spokojnie cos moze zajac tak
system, ze nagrywanie sie wylozy, ale w przypadku SCSI jest to
naprawde trudne, a na IDE bardzo prosto wylozyc nagrywanie ...
Pamietam ze jak mialem CDRW 4x to robilem doswiadczenia z tym jak
mozna wywalic nagrywanie, a ze byla to Yamaha na SCSI to bardzo trudno
bylo wywali nagrywanie, chociaz zalezalo to tez od programu
nagrywajacego ...

>[...]
>Nie pamietam skad wzialem ten wynik, chyba to sie powtarzalo w kilku
>publikacjach i tak mi utkwilo w pamieci. Przy teoretycznym 66MB/sek
>brzmi prawdopodobnie.
heh ... a UDMA33 ma 33mb/s ?? w marzeniach konstruktorow, nigdy tyle
sie nie uda wyciagnac transferu, chyba ze mierzy sie transfer z cache
dysku do ramu kompitera, wtedy mozna wyciagnac niewiarygodne wyniki
jak na SCSI-10 ;)))

>O, znalazlem: Chip 7/99, pomiary programem HD Tach pokazuja do 50MB/s.
>(toche mniej niz zapamietalem :-)
A NU SI pokazuje dla mojego dysku IDE UDMA33, 27mb/s, ale nie jest co
oznacza ze powinien odczytac plik wielkosci 800 mb w ciagu ok. 30
sekund, ale niestety tak nie jest, mimo to ze na dysku jest 1 plik
zdefragmentowany ... to odczyc trwa 1:15 lub 1:40 (odpowiednio dla
dysku 7200 i 5400 rpm).

Po za tym testy Chipa to .... wierzylem w nie jak mialem 5 lat, teraz
obejrze ze 2 strony WWW i wiem jak jest na prawde ...

Mysle ze to juz EOT, bo dyskuja nie jest o Plextorze na ATAPI a znowu
powstal watek SCSI vs IDE, to cos jak ASUS vs Abit ....
w zaleznosci od potrzeb wybiera sie ktorys interfejs (a czesciej w
zaleznosci od zasobow portfera).

pzdr,
Dentarg

--
          e-mail:jozef_at_kki.net.pl - from Swidnik
   HOMM3 page - http://hipokrates.am.lublin.pl/homm3/