Re: ultra-DMA/66

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_priv1.onet.pl)
Data: Wed 29 Sep 1999 - 15:56:38 MET DST

Tue, 28 Sep 1999 21:29:40 +0200, "Jan F. Kurkiewicz"
<jankur_at_ki.onet.pl> piszesz:

>Jak w temacie. Gdzie mozna nabyc takowy sterownik. Jak wiadomo chipset BX/BZ
>nie obsluguje takiego transferu. Zatem kupujac HD z taka opcja przeplacamy
>calkiem niepotrzebnie.

Chyba przesada z tym przeplacaniem. UDMA66 juz jest wlasciwie
standardem na dyskach i nie sadze, zeby koszty wytworzenia byly rozne
niz w przypadku kontrolera UDMA33. Ale oczywiscie kabel jest o jakies
10zl drozszy :-)

>Znanym mi producentem jest Firma Promise z karta Promise Ultra 66.

Chyba ASUS wlaczyl kontrolery Promis do swojej oferty, sprawdz w
firmach, ktore oferuja produkty ASUSa. Widzialem te karty w sklepie za
120zl.

Jest jeszcze chip firmy HighPoint Technology, ktory miedzy innymi
uzywa Abit. Mozesz go dostac na niektorych plytach lub w postaci karty
HotRod Abita.

Wersji ABITa nie polecam, jak dotychczas nie ma porzadnych driverow
(NT, w2k) i jest kilka problemow kompatybilnosciowych z roznymi
napedami.

Promise zadzialal bez problemu pod NT, ale wydaje mi sie, ze nie bylo
BusMaster w przypadku napedow CD (przynajmniej na to wskazywalo
obciazenie CPU, ale nie sprawdzilem zbyt dokladnie).

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski