Re: noname TNT2

Autor: pokryfka (pokryfka_at_priv4.onet.pl)
Data: Tue 28 Sep 1999 - 23:18:04 MET DST

zdaje sie ze kupie asusa 3400tv
cena ponizej 500zl, sgram (mam nadzieje ze bedzie mozan ja troche podkrecic, z
doswiadczen z savage 3d sgramy lepiej sie podkreca niz sdramy), tv in - raczej
nieprzydatne (lepsze grabery sa w tv tunerach - jak ktos ma ;)), za to tv out
czasem sie przydaje - chociaz ostrosc na tv to niestety pozostawia duzo do
zyczenia: pograc mozna ale np pracowac w edytorze tekstu to juz sie nie da;

testowalem vante i musze powiedziec jestem sceptycznie nastowiony do tego
wynalazku
tnt2 jest niewatpliwie lepsza ale i drozsza, no name od 600zl (to 150zl wiecej),
jakas firmowka to juz ok 800zl
g400 to niewatpliwie inna klasa (pelny "vibrant" reendering 32 bitowy, nowy
lepszy bump; dualhead tez niezly ale po pierwsze potrzebne dwa monitory (albo
przynajmniej telewizor), a po drugie to 1000zl) ale cena rowniez jest inna :((

jesli chodzi o jakosc grafiki to w 2d rzadzi (i zawsze rzadzil) millenium
w 3d roznice pomiedzy funkcjami tnt i tnt2 nie sa chyba zbyt wielkie, podmuch
swiezosci wprowadza g400 ale tak naprawde to powaznych zmian oczekuje dopiero od
get force 256 i savage2000

dotychczas satysfakcjonowal mnie savage3d, ktory odpowiednio ustawiony potrafi
konkurowac z tnt (chociaz jego osiagi sa bardzo nierowne) i kosztuje 200 zl!!
np: w 3d marku 99 pro 800x600x16 (Aopen ax59pro k6-2 350_at_400): race: savage
34fps, creative tnt 31fps, first person: savage 19fps, creative tnt 26fps
(wyniki z pamieci, zasadniczo poprawne)
poniewaz jednak zaczalem uzywac innych systemow dobre sterowniki sa dla mnie b.
wazne:
g400 - slabe opengl, na pewno (chociaz nie sprawdzalem mysle ze mozna byc tego
pewnym) dobre drajwy dla nt, nie wiem jak dla linuxa;
savage - niezle drajwy dla w9x, beznadziejne dla nt, dla linuxa znalazlem jakas
przerobke z virge'a - dziala, ale bez akceleracji;
tnt - dobre sterowniki dla w9x i nt - chyba najlepsze wsparcie dla 3dnow, dla
linuxa za chwile bede szukac ;)

w normalnych okolicznosciach poczekalbym z miesiac, dwa
po premierze get force (premiera niby juz byla ale nie sklepowa ;)) ceny moga
sie zupelnie zmienic
w obecnej sytacji jednak ceny prawdopodobnie sie zmienia ale na niekorzysc
(trzesienie to raz, a dwa ze karty tez posiadaja pamiec i prawdopodobnie wzrost
cen ramu niedlugo dosiegnie karty graf)
juz raz sie przejechalem - z ramem...
ostatecznie kupilem tydzien temu 128Mb Hitachi (oznaczone 6cc ale ja w 6ns
zbytnio nie wierze) za 800zl
cena po znajomosci (wowczas taki modul chodzil po ok 950zl), niby miesiac
wszesniej moglbym kupic za 400-500zl ale jak dzisiaj spojrzalem na ceny to
zdebialem (128mb to ok 1400); po kazdej podwyzce wydawalo mi sie ze niemozliwym
jest aby ceny jeszcze bardziej poszly w gore ;)

za rozsondna cene (a z kasa u mnie chwilowo wyjatkowo krucho) kupie karte
markowa ktorej jakosc grafiki i wydajnosc satysfakcjonuja mnie, ktora posiada
jedno z lepszych wsparc jesli chodzi o sterowniki (plus wsparcie dla amdekow)
**by the way, dlaczego sterowniki dla vanty/m64/tnt/tnt2 sa takie same??**

pozdrawiam