amdki

Autor: pokryfka (pokryfka_at_priv4.onet.pl)
Data: Tue 28 Sep 1999 - 23:17:46 MET DST

czy ktos moglby mi przyblizyc co sie dzieje w obozie amd?
dotychczas sprawa wydawala mi sie prosta: chcialem pozbierac troche kasy
i kupic k6-iii 400mhz (mysle ze bez problemu powinno pojsc na 448)
tymczasem maja sie ukazac k6-2+ i k6-2 pro
z tego co udalo mi sie doczytac na amd.strefa jeden z nich ma miec cache
l1 2*64kb (tak jak athlon) a druki ma wspolpracowac z fsb133 (ciekawe
czy przyrost wydajnosci bedzie taki jak w przypadku nowych produktow
intela ;))

jesli chodzi o fsb133 to jest to raczej wynalazek watpliwy - wymagalby
wsparcia nowych chipsetow tymczasem amd zamierza skoncentrowac sie na
promocji k7 tak wiec produkcja nowych mobo pod ss7 raczej nie ma sensu
alladin v umozliwia (jesli dobrze pamietam) ustawienie fsb133 ale
maksymalny dzielnik dla pci (znow jesli dobrze pamietam ale raczej tak)
to dwa a pci taktowane 44,33 (ze nie wspomne o ide 22Mhz) jest raczej
ryzykowne

z koleji pamiec zawsze sie przydaje
128kb l1 cache moze byc wydajniejsze niz 32k l1 + 128kb l2 (celeron)
a co z k6-iii? czy wyjdzie wersja z 128kb + 256kb?? czy moze produkcja
moze k6-iii zostanie w ogole wstrzymana?

kolejnym pytanie brzmi: czy (skoro amd wprowadza tyle zmian w k6-2)
wyjda procki z serii k6-x posiadajace dodatkowe instrukcje simd
(rozszerzenie 3dnow jakie zasosowane w athlonie)?

pozdrawiam
p.s. dobrze ze chociaz procki tanieja ;)
swoja droga ponowne zainteresowanie amd seria k6-2 moze byc zwiazane z
problemami marketingowymi k7 (przedewszystkim brak plyt - ponoc intel
przekupil firmy zeby nie wypuszczaly mobo z slot-a przed mobo z camino)

swoja droga gdzie znajduja sie fabryki amd?
w ostatnim chipe wyczytalem ze amd posiada dwie fabryki: w Texasie i
gdzies w Niemczech
tymczasem wszystkiem amdeki ktore widzialem (przynajmniej z tych
nowszych) maja napis: MALAY