Re: 4.77?

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Sat 25 Sep 1999 - 10:16:20 MET DST

Cześć,

Kazimierz Debski <kazdeb_at_chemia.pk.edu.pl> wrote in article
<37eb210b.820647_at_news.cyf-kr.edu.pl>...

5MHz?
[wycięte]
> A ja slyszalem inna bajke. Nie mieli pod reka zadnego urzadzenia
> mogacego generowac czestotliwosc a nie mieli czasu na projektowanie
> nowego, wiec wykorzystali rezonator kwarcowy (tak to sie chyba
> nazywa), ktory standardowo montowano w zegarach. Lecz byl on za szybki
> bo "tylkal" ponad 14 mln. razy na sekunde, wiec podzielono jego
> czestotliwosc przez 3. i stad 4,77 MHz.

Dziwne... Zegarkowe rezonatory kwrcowe (rzeczywiście tak to się nazywa)
chodzą normalnie na 32768Hz (czyli 0,032768MHz). O ile teoretycznie można
kwarc zmusić do generowania nieparzystej wielokrotności swojej
częstotliwości podstawowej, o tyle do tego jest potrzebny dodatkowy układ,
Poza tym zmuszenie kwarcu do generowania 145 harmonicznej jest tylko teorią.

Pozdrawiam,

--
Marcin
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny to marcinf_at_globe.net.nz)