Re: 4.77?

Autor: Kazimierz Debski (kazdeb_at_chemia.pk.edu.pl)
Data: Fri 24 Sep 1999 - 09:02:25 MET DST

On Fri, 24 Sep 1999 02:47:30 +0200, A. Bigor <zbyfek_at_pertus.com.pl>
wrote:

>Kuba Kozak <kodi_at_topnet.pl> wychlipał:

>Ciekawe pytanie! Otóż pierwsze intele projektowane były
>dla częstotliwości właśnie 5 MHz, jednak po wielu
>testach goście z I-beama stwierdzili, że im się magistrale
>nie wyrabiają... Zmniejszali, zmniejszali, aż doszli
>do tego sławetnego zegara = 4.77 MHz.

A ja slyszalem inna bajke. Nie mieli pod reka zadnego urzadzenia
mogacego generowac czestotliwosc a nie mieli czasu na projektowanie
nowego, wiec wykorzystali rezonator kwarcowy (tak to sie chyba
nazywa), ktory standardowo montowano w zegarach. Lecz byl on za szybki
bo "tylkal" ponad 14 mln. razy na sekunde, wiec podzielono jego
czestotliwosc przez 3. i stad 4,77 MHz.

Kazek