Odp: Jak i na ile partycji podzielic dys 8,4GB?

Autor: marpit (lopotrtr_at_polbox.com)
Data: Fri 24 Sep 1999 - 08:51:41 MET DST

Dysk 8.4 Gb jest troszkę wększy od mojego powiem ci jednak jak podzieliłem
muj 5.1 Gb możesz procentowo więcej na wszystko przeznaczyć.
Zakładam że używasz fdiska i nie masz jkichś specalnych wymagań.
Najpierw zakładasz partycję podstawową na system i wszstkie narzędzia jkimi
się posługujesz jeśli lubisz porządek to 2 Gb jest wystarczające (mieści się
sytem plus aplikacje) , zbyt duża partycja na system jest nie wygodna, bo z
czasem robi się na niej bardzo dużo plików na dodatek małych, instalowanie i
odinstlowywanie robi dość pokażną sieczkę. Ja na początku miałem 1 partycję
i tak z początku było OK ale gdy nazbierało się kilkadziesiąt tysięcy plików
to dysk stawał się o płowę wolniejsz, a defragmętacja trwała nawet 6 godzin
(istne tortury dla dysku) więc od razu rozradzam pojedynczą partycje.
Idąc dalej po partycji główej dobrze jest sobie utwożyć partycję kesz około
500Mb dobrze jest też zmienić rozmiar klastrów na mniejsze np 1024. czy 2048
i na tej partycji zrbić Temporary Internet Files kesz z netskejpa a wsystkie
programy naprzykład sychroznizujące strony do trybu offline powiny mieć tam
swoe foldery. Dalej to już własna wyobraznia Dobrze jest mieć partycję na
muzykę na archiwm jak nie masz nagrywarki i resztę na śmieci np gry. W
partycji rozszeżonej można natwożyć wiele dysków można później zmieniać ich
rozmiary bez kasowania danych. Zawsze można później przerobić rosrzeżoną na
podsstawową z ext2 a to się wcześniej czy puźniej przyedaje.
Podsumowując to twuj dysk podzieliłbym tak:

C. 2-2.5 Gb system podstawowa fat32
D. 500Mb - 800Mb kesz rozrzeżona fat 32 i jkieś mniejsze klastry 1024 2048b
E. Pozostałość dysku przeznaczona na śmiecie fat 32 (4 Gb)
F. Partycja na płytki do nagrania jedną dwie zależy ja często coś
archiwizujesz. (1.5Gb)

W takim układzie wszystko się szybko defragmętuje systm się nie spowalnia
przez śmieci z internetu
strony z zakładki history wyskakuą błyskawicznie
masz plac na przegranie płytki audio i kompresję
Możesz na przykład ostadtni dysk usunąć i przeznaczyć miejsce na linuxa
masz dużo placu na gry łatwo utrzymujesz porządek itd.

Ps gry=śmiecie

--
e-mail 10Mb - 50 PLN/rok - http://rubikon.pl