Re: Amstrad CPC6128 a pecet...

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Thu 23 Sep 1999 - 14:20:24 MET DST

Cześć,

Michal Zasada <misioo_at_dendro.sggw.waw.pl> wrote in article
<37E9FF31.3476658D_at_dendro.sggw.waw.pl>...
> Witam,
> to chyba jedyne miejsce, gdzie moglbym szukac pomocy.
>
> Tak sie sklada, ze mam sporo danych z dawnych lat zapisanych na
> dwustronnych dyskietkach 128kB na Amstradzie CPC6128. Czesc z tych
> danych przydalaby mi sie okrutnie, ale... Jak to mozna przegrac na PC?
> Mialem kiedys w reku takie urzadzenie, ktore podlaczone do CPC,
> umozliwialo przegranie danych na dyskietke 360k, ale niestety -
> urzadzenie toto juz nie istnieje. Czy ktos cos takiego ma albo ma
> chociaz pomysl, jak inaczej dobrac sie do tych danych?

Po pierwsze masz źle ustawiony charset w nagłówku - w Polsce używamy
ISO-8859-2,
a nie us-ascii (jakbyś nie wiedział). Zmień sobie, bo ciężko odpowiadać.

A co do tematu, to pod adresem http://web.ukonline.co.uk/cliff.lawson/ jest
cała
duża strona poświęcona temu tematowi. Jest też grupa news poswiecona tym
starociom news:comp.sys.amstrad.8bit (kiedyś się tym bawiłem, ale już od
wielu
lat stary rzęch leży w pudełku). Istnieją też komercyjne firmy zajmujące się
konwersją danych i transferem na dyskietki 3 1/2 cala albo CD-ROMy.

Pozdrawiam,

--
Marcin
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny to marcinf_at_globe.net.nz)