Re: Problem z HP710C

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Tue 21 Sep 1999 - 07:25:39 MET DST

Zbigniew Cofala napisał(a) w wiadomości: <37E3901C.5D06A6C0_at_bdm.com.pl>...
>Mam w domu dwa komputery połączone siecią MS Networking przez protokół
>TCP/IP. Do jednego jest przyłączona drukarka HP 710C. Problem z tym że
>jak chcę drukować z drugiego na na tę drukarkę - jest udostępniona jako
>sieciowa - to dostaję komunikat: "Komputer utracił łączność z drukarką.
>Zadania oczekujące na wydruk zostały usuniętę. Wyłącz i włącz drukarkę i
>spróbuj ponownie". Kur*icy można dostać. Komputery pingują między sobą,
>jeden jest ustawiony jako 192.168.0.3, drugi 192.168.0.4, pingi chodzą,
>drukarkę drugi komputer widzi bez problemów. Wywaliłem TCP/IP i
> [...]

Najważniejsze to zainstalować kompletne sterowniki na obu komputerach dla
drukarki lokalnej, a dopiero potem skonfigurować ją do pracy w sieci.
Windows ma takie widzimisię, że przy instalacji HP od razu jako drukarki
sieciowej nie robi tego poprawnie niezależnie od protokołu sieciowego.
Dodatkowo na komputerze, do którego drukarka _nie_ jest podłączona, we
właściwościach drukarki wypadałoby wyłączyć komunikację dwukierunkową.

--
Zazwyczaj rzeczy praktyczne są ŁADNE. Rzeczy PIĘKNE bywają niepraktyczne.
   Andrzej Woźniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)