Re: Czemu K7 się tak dobrze kręci?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 20 Sep 1999 - 17:27:45 MET DST

Hi,

On Sun, 19 Sep 1999 10:52:04 -0700, "Piotr Nowak" <pmnowak_at_usunto.javanet.com> wrote:

>Jednakze na intelu nie bylo problemu...

Jak się pisze program z "ostrą" optymalizacją na Intela należy się
liczyć z tym, że na procesorach zgodnych mogą być problemy. Jakby się
uprzeć, możnaby w ten sam sposób napsiać program, który na AMD by chodził
wspaniale, a na Intelu "od biedy".

Napisałeś:

> [...]

"Tanie to chłam". Celeron jest tani -- nie zaprzeczysz. Więc jest
chłamem. To, że robi go Intel, wcale go nie broni według Twojej
definicji :)

>powtarzam : >Intel jest i byl najlepszy

Bzdura. Są dziesiątki procesorów o architekturze lepiej przemyślanej
i lepiej zrealizowanej niż Intel. Problem w tym, że nie są zgodne z
Intelem. Należałoby więc tak powiedzieć: "spośród Inteli najlepszy
jest Intel" ;) a takie zdanie ma sens dość bezsensowny.

>Nie mowie o skrajnych przypadkach, gdy idioci biora sie za komputery.

To nie skrajne przypadki -- to codzienność. Weźmy choćby Optimusa :)

>Mowie o prawidlowo ustawionych prockach i dobrze chlodzonych.
>po prostu maja wieksza czestotliwosc psucia sie. I nic tego nie zmieni.....

Bzdura. Dobrze poskładany AMD ma _taką samą_ częstotliwość psucia
jak Intel. Swoją drogą elektronika sama z siebie się bardzo rzadko
psuje i jeżeli procesor pochodzi miesiąc, to już do końca dwoich
dni (a więc co najmniej 6 lat) będzie działał.

>I jeszcze jedno sprostowanie. Nie mowie ze AMD to zla firma. Mowie o K6

O AMD myśl co chcesz. Nie zgodzę się natomiast z tym, że uważasz K6
za zły procesor. IMHO procesor ten jest bardzo dobry i mimo, że pracuję
z wieloma różnymi (w tym Intelami) zawsze do swoich komputerów wybieram
jakiegoś K6.

--
Pozdrowienia,