Re: seler 333@500

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Thu 16 Sep 1999 - 17:45:20 MET DST

[...]
> W związq z tym myślę że jeżeli zapewnie mu odp chłodzenie to pewnie
> pójdzie na 500. Dlatego mam pytanie jak to zrobić?

Standardowe chłodzenie powietrzem nic tu nie da.
Peltier i wielki radiator niezbędny.
A najlepiej to Peltier + chłodzenie wodą.

> Selera mam ppga na przejściówce ze złotymi (?!) stykami i radiator z
> cyrixa - taka kostka 5*5 cm, ze standardowym kulerkiem. Na tym
> radiatorze od strony procka znajduje się jakiś dziwny obiekt, wygląda
> jak jakiś kawałek materiału z tworzywa sztucznego gładkiego z zewnątrz
> koloru siwego. Niewiem cio to jest (ktoś mówił że niby silikon) i czy po
> prostu to usunąć, przeszlifować i założyć tak na proca.

Jest to tworzywo dobrze przewodzące ciepło i służy do uszczelnienia
szczelinek pomiędzy procesorem a radiatorem.
Proponuje Ci to zerwać a procesor posmarować pastą silikonową.
To lepiej przewodzi ciepło niż te tworzywo.

> Dlatego mam prośbę do wszystkich "overkrakersów" o pomoc ze
> skompletowaniem odpowiedniego chłodzenia i ile by to wyniosło przy
> dzisiejszym kursie rupii indyjskiej do pln :)

Musisz mieć modół Peltiera.
Jest to płytka o rozmarach 3cm/3cm i grubości około 3mm.
Wystają z tego dwa kable do których podłączamy 12V z zasilacza komputera.
Teraz po jednej stronie płytki robi się gorąco a po drógiej lodowato.
Zimną stroną przykładamy do procesora a gorącą chłodzimy wielkim radiatorem
z wentylatorami lub mniejszym radiatorem z chłodzeniem cieczą.
Z tym, że trzeba wtedy uważać na skrapaljącą się pare wodną na zimnym
procesorze
oraz pamiętać, że Peltier ciągnie około 70W prądu a więc zasilacz 200W to
minimum.
Koszt kupna Peltiera 3x3cm to około 70zł.
Raszta kosztów zależy od wybranego chłodzenia Peltiera (ciecz lub
powietrze).

--
Pozdrawia
file://==PhoeniX==\\