Re: DIMM = RIMM ???

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 14:53:43 MET DST

Hi,

On Wed, 15 Sep 1999 07:28:49 GMT, "Grzegorz Góra" <grzegorz_gora_at_poczta.onet.pl> wrote:

>To czegoś ja tu nie rozumiem: to znaczy, że WSZYSCY posiadacze
>nie-Caminowych czipsetów budzą się z ręką w nocniku? Takiego "oberwania

Czy nie zauważyłeś, że całkiem niedawno było tak samo z SIMMami?
SIMMy PS/2 przez długi czas były uznawanym standardem i koegzystowały
ze starymi 8-bitowymi. 8-bitowe wymarły śmiercią prawie naturalną,
ale nagle pojawiły się DIMMy i produkcja SIMMów z dnia na dzień została
zarzucona. Mam teraz trzy płyty -- na jednej mogę instalować DIMMy, dwie
pozostałe muszę zostawiać jak są, bo nie zamontuję na nich nic poza
SIMMami, a tych tanio nie kupię.

Teraz to samo czeka mnie z DIMMową płytą. Dobrze, że przynajmniej
rozszerzyłem na niej pamięć do 128 MB w czasie, kiedy DIMMy ciągle
taniały.

>chmury" nie było chyba jeszcze nigdy, człowiek miał jakiś czas na przyjęcie
>do wiadomości, że "stare odchodzi", nowe się przyjmowało powoli, a tu mamy
>do czynienia z taką sytuacją: i820 praktycznie jeszcze nie ma, a juz
>rezygnuje się z produkcji DIMM'ów... Kompletnie nie rozumiem tej sytuacji.

Nie martw się -- ja też :)

>Kapitalizm, to myślałem, że kieruje się prawem popytu - popyt na DIMM'y
>wciąż jest wielki, a tu SRU!
>Uszczęśliwia się nas na siłę?

Dziwne, doprawdy. Jedyna firma, która może na tym zyskać, to AMD,
a jedyni użytkownicy -- kupujący K7 z płytami obsługującymi RIMMy (a
takich chyba jeszcze BTW nie ma :( ). Cała reszta na razie traci.
Mam nadzieję, że producenci opamiętają się i wrócą do DIMMów, bo w końcu
na niechodliwych RIMMach nikt nie zarobi.

>Dla porównania - przypomnijcie sobie jak to było ze starymi pamięciami PS/2
>{SIMM} - zniknęły ze sklepów dopiero w momencie wejścia DIMM 100, to
>był -zdaje się- rok, a nie OD RAZU...

A i tak za szybko.

--
Pozdrowienia,