Re: Uziemienie raz jeszcze

Autor: KaZ (kac_13_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 10:28:47 MET DST

>Hej !!
>
>Mialem:
>Pracuje sobie (hard) przy kompie....... wymieniam karty, podlanczam
>przewody. Komputer lezy na podlodze. Wstajac z podlogi wspieram sie o
>kaloryfer. Jedna reka trzymam sie jeszcze obudowy kompa druga wspieram o
>kaloryfer. Jak mnie TRZASLO to o malo lokciem biurka nie
rozwalilem.........
> [...]
>przypodlogowej. Miernik do reki i pomiar pokazuje 0 V. Do tego kompa
>i peryferia (drukarka, skaner, ....) zasilam z tego samego gniazdka poprzez
>dobry filtr typu Acar.
>
>Czy wszystko dobrze zrobylem ..... nie wiem.
>Czy polecam taka instalacje ....... nie wiem.
>Ale tak JA pracuje od kilku lat i podzielilem sie z ta informacja z
>szanownymi kolegami i kolezankami.
>
>Pozdrawiam
> Michal
>
>P.S.
>Z kad sie wzielo to moje 'pierwotne' 65 V - nie wiem.

KaZ
Zrobiłeś tzw połączenie wyrównawcze poprawnie
Instalacja w budynku jest nie porawnie wykonana:

1) Po pierwsze jeżeli sieć wodociągowa jest połączona z szyną wyrównawczę
i przewodem (PE)N np:. w piwnicy.

2)Oddzieli się PE od N przejście od TN-C do TN-C-S poprzez mostek najlepiej
w tablicy Mieszkaniowej TM lub (gorzej w gniazdku)

To róznica potencjałów nie wystąpi
ALE TAK TO JEST ZE STARYMI NIE PRAWIDŁOWO ZBUDOWANYMI INSTALACJAMI
Pozdrawiam

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-comp-pecet
http://www.newsgate.gliwice.pl/archive/pl-comp-pecet/