Re: Czemu K7 się tak dobrze

Autor: Ranger (ranger_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 00:04:38 MET DST

> Słyszałem ostatnio, że K7 bez dodatkowego chłodzenia można podkręcić do
> 750MHz. Czemu w takim razie Pentiumy III ledwo do 650 dochodzą? Przecież oba
> są wykonane w tej samej technologii (0.25).

Heh, a jak myślisz? W interesie sprzedawcy (producenta) jest, żebyś jak uznasz
że Twój komp już buja się za wolno kupił nowy procek zamiast stary puścić na tę
samą częstostliwość.
Porównaj sobie ceny nowych procków i starszych a zobaczysz, że nie chodzi o parę
złotych.
 Co do AMD... coż firma wie, że i tak 16/29 użytkowniqw (a 100% prawdziwych
komputerowców ;) ) puści swoje procki szybciej, ale za to jak to zajebiście
wygląda we wszystkich testach? AMD przed intelem i jaka różnica w cenie...
odwracając jednocześnie uwagę od tego, że różnie na aemdekach działają programy
i gry. Jak coś idzie na AMD na pewno pójdzie na Intelu, ale niekoniecznie vice
versa... :).
Poza tym mimo zapewnień intela o ukróceniu procederu podkręcania procqw, sporo z
nich całkiem dobrze się buja szybciej niż je ochrzczono.
Niestety, ja mam takiego c333 który za cholerę nie pójdzie na 500MHz, choć 416
bz problemu - ale to przecież tylko półśrodek, bo spada wydajność peryferiów.
Uff.. ale nabazgrałem

--
                 Piotr Weremczuk