Re: Brak uziemienia - jakie konsekwencje?

Autor: Tomasz Slodkowicz (slodki_at_elf.ii.uj.edu.pl)
Data: Tue 14 Sep 1999 - 13:14:55 MET DST

Tomasz Slominski <tslom_at_ely.pg.gda.pl> wrote:
> Czy brak uziemienia komputera (czyli podlaczenie go
> do gniazdka bez "bolca") moze miec jaks wplyw na jego
> normalna prace? Chodzi mi zarowno o normalne warunki
> pracy jak i stany awaryjne (przepiecia, itp.). Jakie moga byc
> konsekwencje dla sprzetu (raczej chyba w sytuacjach awaryjnych)?

Po prostu mozna miec normalnie np. >100V na obudowie komputera. Sprzetowi
raczej to nie przeszkadza, ale za to jak ciekawie podlacza sie jakiekolwiek
wtyczki z tyl komputera... Dreszczyk nie tylko emocji gwarantowany.

Tomek

--
  Tomasz Slodkowicz   Institute of Computer Science
                      Jagiellonian University, Cracow, Poland