Re: monitor likom - czy warto?

Autor: winDoZo (windozo_at__nospam_kki.net.pl)
Data: Tue 14 Sep 1999 - 04:03:31 MET DST

Tomasz Holdowanski napisał(a) w wiadomoœci:
<37dcef98.3028658_at_news.rubikon.net.pl>...
>On Mon, 13 Sep 1999 03:43:43 +0200, "winDoZo"
><windozo@_nospam_kki.net.pl> wrote:

>Ja widzialem natomiast pare sztuk SONY (glownie 15", z roznych
zrodel)
>na tym ich wynalazku i zaden, powtarzam, zaden nie trzymal geometrii.
>ZADEN! A skoro producent kineskopu nie jest w stanie zrobic na nim
>dobrego monitora, to wybacz, ale ja olewam trinitrona sikiem
>parabolicznym

Wyraznie pisalem o CTX ktory spelnia normy TCO a nie jakims tanim
Sony. Poza tym geometria wyswietlanego obrazu nie zalezy od kineskopu,
tylko od zastosowanej elektroniki sterujacej

> Malo tego, moja firma reklamowala dwie sztuki z powodu
>znieksztalcen wlasnie i monitory wrocily do nas z adnotacja, ze
>znieksztalcenia (poduszka gorna - 3mm) nie przekraczaja norm
>producenta - 5mm. NA PIETNASTU CALACH! I jak sie ma przy tym Twoja
>opinia wyrobiona na podstawie JEDNEGO obejrzanego egzemplaza?

Gdybym widzial tylko jeden egzemplarz nic bym nie wiedzial o roznicy
jakosci to chyba oczywiste?
Pewnie te twoje monitory byly z serii SX a one moga miec taka norme
przy swojej cenie.

>Smiem
>twierdzic nawet, ze owe wahania jakosci CTX`ow na trinitronie
>spowodowane sa wlasnie wahaniami jakosci kineskopow - modele na
>Hitachi sa bardzo powtarzalne.

To sprawa maski, ktora w Trinitonach jest bardzo delikatna. I nie
dotyczy geometrii.

>Dlaczego? Podaj jakies fakty, zamiast rechotac :-)

A widziales Sony 9"? Poza tym jakie fakty? Smieszni sa po prostu dla
mnie twoi liderzy :-) szczegolnie Panasonic. Naprawde uwazasz ze
niema od nich lepszych?A np. Mitsubishi.

>Jakie? Jak dla mnie NEC robi DUZO lepsze monitory na swoim kinie niz
>Slony na swoim.

Ja ogladalem KFC 17" na CromaClear i mialem spore zastrzezenia.
To sprawa bardziej elektroniki niz kineskopu. Jak powszechnie wiadomo

nawet najlepszy kineskop mozna skopac slaba elektronika.

>Duzo wyzsza cena lepszych modeli nie usprawiedliwia nieco lepszej
>jakosci.

W druga strone: duzo nizsza cena slabszych modeli usprawiedliwia ich
marna jakosc. Pisales o "Philipsach na kineskopie Philipsa":) a tu
roznica parametrow pomiedzy takim 107 a 107S jest olbrzymia. I co moze
usprawiedliwic tak slaba jakosc monitora tak renomowanej firmy?
Ano zapotrzebowanie na rynku na tanie monitory. Tym samym tropem
poszlo Sony.

>A jaki? Czyzby Francja odfrunela do Azji?

Nie do Azji tylko do Ameryki Pn.

--
winDoZo