Salceson 366 taktowanie

Autor: Jarosław Burkacki (ozone_at_alfa.juni.gliwice.pl)
Data: Fri 10 Sep 1999 - 12:06:22 MET DST

Zauważyłem, że szanowni grupowicze nie bardzo denerwują się gdy po raz
kolejny otwierać ten sam temat. Mam i ja swoje pytanie, więc zadaję je bez
rz(ż)enady ( sugestie ortograficzne również mile widziane : ))

Mój C366 PPGA na przelotce no name i płycie no name ( doszukałem się
oznaczenia P2B ZX ) chodzi stabilnie przy 75 i 83 MHz. 83 sobie darowałem ze
względu na ryzyko ( dyski, AGP ). Przy 100 MHz chodzi ok 60s i zwis.
Powinienem więc, jak rozumiem, zadbać o lepsze chłodzenie i ew. podwyższyć
napięcie malując złącze lakierem pazurkowym. Pytanie brzmi czy warto wydać
ok 30-50 pln na radiator bo może jednak to g.. nie będzie działać stabilnie!

A więc : robić czy nie robić... Statystycznie rzecz biorąc: będzie czy nie
będzie działać ?!

Słyszałem też o takich cudach : jeśli proc nie działa stabilnie przy jakiejś
częstotliwości to pomaga stopniowe do niej dochodzenie np
3miesiące 75Mhz
3miesiące 83...

i w końcu proc pójdzie na 100

Prawda to czy herezje?!