Odp: Odp: Odp: Gra HDD - czy jest na to rada OFFTOPIC

Autor: The EaGle (theeagle_at_priv2.onet.pl)
Data: Fri 10 Sep 1999 - 09:42:25 MET DST

Użytkownik Miroo P., (remove ".gov") <miroo_at_i.am.gov> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:MPG.123e0f2ebb2ec70c989933_at_news.tpnet.pl...
> Niejaki The EaGle (theeagle_at_friko2.onet.pl) twierdzi:

> To ci zle wiadomo. Przecietny czlowiek nie slyszy powyzej
> 16kHz (dlatego niektore kompresory mp3 wycinaja wyzsze
> czestotliwosci).
No wiesz jak ty nie szłyszysz różnicy po miedzy mp3 a płytą CD to albo masz
baaaardzo kiepski słuch albo bardzo cienki zestaw audio, dla mnie ta różnica
jest zasadnicza. Po za tym pierwsze słysze że człowiek nie moze usłyszeć
dziwieku powyzej 16kHz. :-)))))
Zapewne dzwieki wydawane przez wiekszosc dobrych kolumn od 300Hz do 23kHz są
w ogóle bez sensu skoro za 10 zł można kupic gósnik od 900hz do 15kHz dla
mnie to OOOOGGGGRRRROOOOMMMMNNNNAAAA różnica.
Ale widac nie dla kazdego.

> Elektroniczne urzadzenie do odstraszania
> komarow
Komarów :-))))) nie mogłem sie powstrzymać, mozesz o tym cos wiecej napisac.
>, psow itp dziala z czestotliwoscia 20kHz,
bo to dzwiek nie przyjemny dla ucha psa a nie niesłyszalny dla czlowieka.
> a kto chcialby takiego uzywac, gdyby je slyszal?
Czlowiek reaguje na te dzwieki inaczej.
> Moje zdanie wypowiedzialem z punktu widzenia czlowieka
> a nie konia, wiem, ze zwierzeta slysza inaczej.
To git

> Ciekawe, gdzie sie w ten gwizdek dmucha ;)
w ustnik jak go sobie zrobisz rzecz jasna
> Nie, dziekuje - sam sobie moge zaprojektowac.
WOW
Przy takiej wiedzy z akustyki to moze ci nie zadziałac.
> Ciekawi mnie tylko, za pomoca czego generujesz dzwieki
> 30kHz. Piszczki piezoelektryczne chyba nie potrafia (?).
Za pomoca odpowiedznio zawirowanego powietrza które uzyskuje odpowiednia
predkosc.

> To, ze [bum] albo basowe [brzdek] zawiera czestotliwosci
> 600Hz to jak najbardziej normalne, ale jakbys uslyszal
> dzwiek o czestotliwosci chocby 200Hz (i tylko takiej) to
> nie nazwalbys tego basem.
Oczywiscie ze tak, szelest lisci to takze dzwiek o niskiej czestotliwosci
ale nie pisk.