Re: Odp: Odp: Gra HDD - czy jest na to rada OFFTOPIC

Autor: Miroo P., (miroo_at_i.am.gov)
Data: Tue 07 Sep 1999 - 22:26:54 MET DST

Niejaki The EaGle (theeagle_at_friko2.onet.pl) twierdzi:
> Użytkownik Miroo P., (remove ".gov") <miroo_at_i.am.gov> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:MPG.123909b9cc99619b989918_at_news.tpnet.pl...
> dźwieku?

> Jak mi wiadomo normalny człowiek słyszy do 22kHz w czym problem?
> Może robiłeś kiedyś gwizdek o częstotliwości ok 30kHz?
> Bo ja tak i to że ty go nie słyszysz nie znaczy że nie usłyszy go np
> pies,kot, czy koń.

To ci zle wiadomo. Przecietny czlowiek nie slyszy powyzej
16kHz (dlatego niektore kompresory mp3 wycinaja wyzsze
czestotliwosci). Elektroniczne urzadzenie do odstraszania
komarow, psow itp dziala z czestotliwoscia 20kHz, a kto
chcialby takiego uzywac, gdyby je slyszal?
Moje zdanie wypowiedzialem z punktu widzenia czlowieka
a nie konia, wiem, ze zwierzeta slysza inaczej.

> Jak cię tak zainteresuje to przyśle ci jego schemat.

Ciekawe, gdzie sie w ten gwizdek dmucha ;)
Nie, dziekuje - sam sobie moge zaprojektowac.
Ciekawi mnie tylko, za pomoca czego generujesz dzwieki
30kHz. Piszczki piezoelektryczne chyba nie potrafia (?).

> Aha jeszcze coś, 600Hz to mniej więcej koniec basów w moim equalizerze.

To, ze [bum] albo basowe [brzdek] zawiera czestotliwosci
600Hz to jak najbardziej normalne, ale jakbys uslyszal
dzwiek o czestotliwosci chocby 200Hz (i tylko takiej) to
nie nazwalbys tego basem.

Pozdrawiam ........... Miroo

--
 //|/||  .             "The Winner Takes It All"