Re: jak przegrac mniejszy dysk na wiekszy?

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Thu 09 Sep 1999 - 13:15:46 MET DST

Cześć,

> Chce przegrac zawartosc dwoch starych dyskow na jeden wiekszy.
> Stare mają po 2 GB każdy (ja jednymz nich jest system W98), a nowy 6,4 GB
> (też chcę go podzielić na partycje - ale po równo!).
> Jak to zrobić, aby nie trzeba było reinstalować całego systemu?

Drogi Wojtku :
1. Wywal inne dyski, podłącz tylko nowy jako pierwszy i jedyny
2. Z dyskietki systemowej : Załóż wszystkie partycje i daj im format, ustal
aktywną.
3. Dołącz pozostałe dyski z powrotem tak jak pierwotnie były (żeby się
bootował ze starego) oraz nowy jako dodatkowy.
4. Jak masz więcej pamięci wyłącz Swap'a (w najgorszym wypadku zostaw na
auto size) i przeresetuj.
5. Odpal w Eksploratorze Windows pokazywanie wszystkich plików i przekopiuj
zawartość systemowego na pierwszą partycję nowego.
6. Nie pomyl partycji bo będziesz miał ich bez liku. Kopiuj pozostałe
partycje starych dysków na nowy dysk. Uważaj na kolejność literek, które
zmienią się wraz z innym podłączeniem dysków (np. najpierw lecą primery
partytion kolejnych dysków a potem dopiero extendex itd.
7. Przełóż taśmy i zworki aby nowy był pierwszym IDE1. Pozostałe wg. uznania
(jeśli chcesz je zostawić).
8. Odpal Swap'a na nowym dysku.
9. Jeśli gra to możesz formatować stare.

Jeszcze raz : nie pomyl literek z dyskami. Np. daj odpowiednią nazwę każdej
partycji.

> Wojciech Wrzaskała

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."