Re: Odp: Czy ktos moze pomoc (FIC VA-503A)

Autor: Mariusz (mborows3_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Wed 08 Sep 1999 - 15:59:19 MET DST

> Owszem... moze... ale ja uwazam, ze to chyba raczej jest cos innego
> (nic mi jednak nie przychodzi do glowy). W swojej dosc dlugiej juz
> karierze spotykalem sie z przypadkami resetu BIOSu, ale tylko na
> starych plytach, a nie tak nowych jak ta, ktora posiadam.
> Poza tym takie objawy wystepuja tylko w JEDNYM przypadku: podczas
> uzycia "Zamknij system" w W9x.
> Jesli uzyje sie "Uruchom komputer ponownie" w W9x lub zamknie sie inny
> system (np. WinNT, DOS6.22, Linux) lacznie z wylaczeniem komputera na
> wzglednie dlugi czas (np. na cala noc lub weekend), to wszystko jest w
> [...]

U mnie takie problemy nie wystąpiły. Używam aktualnie WIN98, wczesniej
miałem WIN95 i nigdy ustawienia BIOS-u się nie resetowały niezależnie od
sposobu wyłączania komputera. Mam tylko nieco inny problem. Po
przestawieniu w BIOS-ie wymiaru pamięci dla karty AGP, system WIN98 i
tak przedziela karcie 32MB (tyle miałem ustawione wczesniej).
Sprawdzalem to 3DMark Max i PowerStrip i zawsze podają 32MB. Jesli ktos
mial podobny problem to prosze o odpowiedz.
Aktualna konfiguracja komputera:
- CPU K6-2 450_at_448 (pracował stabilnie na 475 MHz (5*95MHz),ale
wydajnosć byla niższa niż aktualna). Natomiast na 500 MHz (5*100MHz)
zawieszał się po kilku minutach pracy systemu, niezależnie od wartoci
napięcia zasilania.
- BIOS wszystkie ustawienia BIOS-u ustawione na osiągnięcie maksymalnej
wydajnocsi
- Viper 550 TNT AGP(ustawienia prędkosci chipsetu i memory standartowe
90/110 Mhz). Karta pracowała stabilnie przy 118/128 (z zainstalowanym
wiatraczkiem), ale nie przyniosła to zbyt wielkiej poprawy wydajnosci)
- RAM 128MB (7 ns)
- HDD 3.2 GB