Re: Uklad wiatrakow na procku, jak najlepiej?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Tue 07 Sep 1999 - 18:39:37 MET DST

Hi,

On Mon, 06 Sep 1999 13:34:32 GMT, "A. Bigor" <zbyfek_at_pertus.com.pl> wrote:

>Jeśli komuś zależy na podkręcaniu, to i cudować zacznie.

Niewątpliwie :) Ale dobudowywanie jakichś konstrukcji do radiatora
może się skończyć przy odrobinie braku szczęścia spadkiem jego
wydajności i pogorszeniem przepływu powietrza.

>Ponad radiatorem. Dwa boczne wysysają, a chwilę później powietrze
>jest wsysane przez wiatrak środkowy. Obieg zamknięty. ;)

Czemu? Wystarczy odprowadzić wysysane powietrze gdzieś dalej lub
doprowadzać powietrze nadmuchiwane z drugiego końca komputera.
O takim czymś jak giętki przewód wentylacyjny nie słyszałeś? ;)

>O kur... Teraz zgłupiałem. Który to jest "dłuższy bok radiatora"?

O kur... Teraz ja zobaczyłem, że chodzi o PPGA :) Radiator jest
mały i kwadratowy, więc nie ma dłuższego boku :)

To prawdę mówiąc zmienia postać rzeczy. Na radiatorze PPGA
_nie ma co_ montować więcej niż jeden wiatrak, należy po prostu
dać *bardzo porządny* radiator z bogatym ożebrowaniem i wysoki
na jakieś 5 cm, na to dobry wentylator i zapewnić wentylatorowi
dojście zimnego powietrza z zewnątrz obudowy jakimś kanałem.

Robiłem testy z kilkoma wentylatorami na radiatorze PPGA (K6-2)
i zazwyczaj wydajność zestawu była taka sama, jak pojedycznego
wiatraka. Wiele natomiast dało zamontowanie nadmuchu zimnego
powietrza zza obudowy.

--
Pozdrowienia,