Re: Odp: Jaka nagrywarka CD

Autor: Lukasz 'Dentarg' Jozwinski (jozef_at_kki.net.pl)
Data: Sun 05 Sep 1999 - 12:39:30 MET DST

On Sun, 05 Sep 1999 01:17:15 GMT, "Maciej Machacz"
<xenes_at_ds14.agh.edu.pl> wrote:

>Zrob tak jak ja zrobilem - jak oddawalem powtornie mojego sp. Ricoha 6200A
>dolaczylem extra cala jego ostatnia "tworczosc", jakies 10 plyt z roznymi
>dziwnymi "objawami" ubocznymi :-)
>
>To poskutkowalo. Dostalem w zamian nowa i szybsza (Ricoh 7040A - zobaczymy
>ile pozyje ;-)
Bez doplaty ?? Pewnie nie bylo juz 6200 ? ;))

>A wlasnie mam pytanie - w moim przypadku:
>
>- padl pierwszy Ricoh 6200A - dostalem nowy taki sam
>- padl drugi Ricoh 6200A - dostalem nowy 7040A
>
>Czy jesli ten teraz padnie to moge sie z cala premedytacja ubiegac o zwrot
>pieniedzy (oczywiscie w tej kwocie jakiej mnie kosztowala pierwsza
>nagrywarka tj. 1750zl) tytulem awaryjnosci i nieusatysfakcjonowania z
>eksploatacji konkretego modelu / firmy ?
Teoretycznie jak padla juz pierwsza to mogles wziac nowa tego samego
modelu, jesli nie mieli to inny model bez doplaty, lub wziac gotowke,
takie cos gwarantuje kodeks cywilny, w jakies tam czesci o umowach
handlowych ... Nie pamietam dokladnie, ale kiedys wlasnie walczylem z
jakims sklepem i poczytalem sobie ten kodeks. Jezeli np w gwarancji
masz napisane ze jej warunki sa zawarte tylko w niej i nie obowiazuja
inne umowy (wlasnie k.c), to sie nie przerazaj, bo k.c jest dokumentem
panstwowym i gwarancja ze sklepu nie moge wplywac na jego waznosc.
Juz pare razy sie zaslaniali tym wpisem jak chcialem zwrot gotowki, bo
w gwarancji bylo napisane ze w razie awarii wymiana na nowy lub
naprawa, ale nie zwrot gotowki i dodatkowo ta formulka o ze tylko
punkty gwarancji sa wazne ...
Ale wszystko zalezy od firmy, bo jak zdarza sie jacys naciagacze, to
za nic nie chca oddac kasy, a w uczciwej firmie wystarczy ze mowisz,
nie chce juz takiego sprzetu, oddajcie mi kase i po klopocie, oddaja
kase i kupujesz sobie cos innego gdzies indziej ... jednak z
doswiadczenia wiem ze tak jest tylko w max. 20% przypadkow.

Jak juz za nic w swiecie nie chca Ci oddac kasy, to trzeba
wypowiedziec magiczne zaklecie, przy wychodzeniu ze sklepu, tak zeby
wszyscy tam pracujacy uslyszeli:
"Szkoda ze nie udalo nam sie dojsc do porozumienia, dobrze ze moj
tato/wujek/dziadek (niepotrzebne skrescic) jest kontrolerem PIH"
Bardzo skuteczne .... wyprobowane ;))).

>Mowiac krotko jak padnie i ta nagrywarka, to chcialbym zakupic za w/w kwote
>Teac'a 6x24 + kontroler.
e, za te 1750 to kupisz 8/24, albo 6/24, kontroler i plextora 40x, i
jeszcze Ci zostanie 200 zl na piwo ...

>Maciej Machacz
>xenes_at_ds14.agh.edu.pl

pzdr,
Dentarg

--
          e-mail:jozef_at_kki.net.pl - from Swidnik
   HOMM3 page - http://hipokrates.am.lublin.pl/homm3/