Pamietacie mojego 333@500? (dlugie)

Autor: A. Bigor (zbyfek_at_pertus.com.pl)
Data: Sat 04 Sep 1999 - 01:00:08 MET DST

    Dziś się z nim zabawiłem. Jakiś czas temu stwierdziłem,
znacznie bardziej potrzebuję szybkiego działania dysku
i karty graficznej, więc obniżyłem FSB do 83 MHz.
Parę dni później majstrowałem przy radiatorze,
więc przy okazji zmieniłem napięcie z 2.4V na 2.2V,
ot tak, żeby zbytnio nie "przemęczać" procesora.
Zostałbym pewnie przy takim ustawieniu do końca swych
dni, ale niedawno dorwałem TNT1 Creative. Zachciało
mi się testów...
    Karta dała się podkręcić na 120/120. Niemal wszędzie
sprawowała się znakomicie, tylko w Q3 przy max_vis
(800x600x32, itd., itd.) w niektórych miejscach gra nieco
zwalniała, co w znacznym stopniu może być winą słabego
(416) procesora. Oczywiście AGP cały czas miałem
ustawione jak 1:1.
Dziś postanowiłem dołożyć wetylator na TNT,
odrobinę zmodyfikować układ chłodzący procesor,
puścić go znowu na 2.4V i 500 MHz. Wszystko
poszło jak z płatka, choć trochę namęczyłem się
z wyjmowaniem CPU (zakichana P2B...).
Przestawiłem zworkę od AGP na 2:3 (66 MHz) i odpaliłem
sprzęcicho.
    Windows się załadował, wystartowałem Quake 3.
Oglądam, oglądam -- no, rzeczywiście, chodzi jakby troszkę
lepiej. Ciekawe, jaka jest temperatura procesora?
Wyszedłem z Q3 i uruchomiłem PCProbe. Program zaczął
sygnalizować błąd! Patrzę, temperatura całkiem znośna: 42 stopnie
Celsjusza, ale... W tym momencie mnie zmroziło -- napięcie
procesora wynosiło 3.2V!!! W pierwszej chwili nie mogłem
w to uwierzyć ("Pewnie program skopany...").
Zresetowałem komputer, wpadam do BIOSu, a tam dalej: 3.2V!
Czym prędzej wyłączyłem komputer i wyjąłem procesor:
no tak... Zakleiłem A121 B121 A120, zamiast A121 B119 A120.

Po zmianie na 2.4V...

...ale nie będę już Was męczył. Jutro wrzucę całą tą historyjkę
(razem z wynikami w niektórych testach) gdzieś na swoją stronkę.

Mam tylko jedno pytanie: co Pan na to, Panie Popowski?
Pamięta Pan naszą dyskusję?

--
A. Bigor
(http://web.pertus.com.pl/~zbyfek -- szwarc, mydło i powidło o podkręcaniu)