Odp: Dysk SCSI LVD do kontrolera UW SCSI = klopoty?

Autor: Michal' (olgierd_at_priv1.onet.pl)
Data: Thu 02 Sep 1999 - 10:19:21 MET DST

To byla odpowiedz ogolna - kabel LVD ma na koncu terminator aktywny. LVD sie
samo terminuje ale pod warunkiem, ze wszystkie urzadzenia sa typu LVD -
jezeli choc jedno jest SE to pozostale tez beda pracowac w tym trybie.
Czyli, wracajac do Twojego pytania, nalezy przelaczyc ostatni dysk w tryb SE
lub zaterminowac kabel. IBM pisze, ze JP 6 w modelach 50/68 pin powoduje
wlaczenie terminatora a w modelu LVD/SE 50/68 trybu SE (co zdaje sie tez
powoduje wlaczenie wewn. terminatora). Model 80 pin nie ma takiej
mozliwosci.

> No ale kontroler nie jest LVD, wiec dziwne, ze musze miec terminator
LVD....

Nie musza miec LVD ale musza miec terminator odpowiedni do kabla.

> Na tym kablu wisza mi teraz dwa dyski - oba to sa te IBM DDRS LVD. Jeden z
> nich jest na samej koncowce tasmy. Jak na razie wszystko chodzi OK. Czy
na
>100% musze miec ten terminator? Kontroler nie jest LVD! Dyski sa !

> Jaki jest koszt (mniej-wiecej) terminatora LVD ?
> Czy gdybym mial tez kontroler LVD (czyli wszystko LVD) to tez bym
> potrzebowal terminatora na koncu tasmy ?

Kabel z terminatorem aktywnym LVD kosztuje okolo 150 zl. Niektore kontrolery
(plyty glowne z kontrolerami U2W) maja taki kabel w komplecie - np. Asus
P2B-S

Michal'